PKP Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły przetarg na przygotowanie studium planistycznego rozbudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego ze szczególnym uwzględnieniem nowej linii średnicowej.
Głównym celem Projektu jest opracowanie wariantowej koncepcji rozwoju infrastruktury kolejowej w Warszawskim Węźle Kolejowym ze szczególnym uwzględnieniem aglomeracji warszawskiej w celu zapewnienia możliwości zaspokojenia perspektywicznych potrzeb przewozowych w ruchu pasażerskim i towarowym na tym obszarze.
PKP PLK oczekują przeanalizowania budowy nowych linii średnicowych wraz z niezbędnymi łącznicami na odcinkach:
- Warszawa Wileńska – Warszawa Główna,
- Warszawa Wileńska – Warszawa Służewiec,
- Warszawa Gdańska – Warszawa Służewiec,
oraz trzeciej pary torów na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Centralna – Warszawa Wschodnia.
Zamawiający przewiduje także konieczność analizy dobudowania dodatkowej pary torów w celu uzyskania separacji ruchu aglomeracyjnego, dalekobieżnego i towarowego na odcinkach:
- Grodzisk Mazowiecki – Skierniewice,
- Warszawa – Sochaczew,
- Nasielsk/Kątne/Świercze – Ciechanów,
- Warszawa Główna Towarowa – Warszawa Gdańska
Na sfinansowanie zamówienia zarządca infrastruktury przeznaczył 6 150 000 zł brutto. Zgłosiło się sześć podmiotów, którzy złożyli oferty w wysokości od 4 286 550 do 8 102 379 zł brutto.
Przy wyborze wykonawcy PKP PLK kierowały się dwoma kryteriami. Jako najkorzystniejszą ofertę wybrano propozycję złożoną przez BBF z Poznania, która została oceniona na 91 pkt. (60 za cenę oraz 31 pkt za doświadczenie personelu).
Opracowanie studium planistycznego, to pierwszy etap planowania strategicznego i przygotowanie do opracowania pełnego studium wykonalności. Dokument pozwala w perspektywie wieloletniej określić strategiczne inwestycje transportowe w mieście i aglomeracji.
Wykonawca będzie miał 3,5 roku na realizację zamówienia.