Polregio chce też kupić używany składy

Polregio chce też kupić używany składy

Podpisanie umów ramowych na dostawę do 200 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych to nie jedyne plany taborowe przewoźnika. Spółka chce też pozyskać około 30 składów używanych.

Skąd taka deklaracja? Jak przyznał prezes Polregio, w okresie produkcji i dostawy nowych jednostek, wiele obecnych pojazdów wyjdzie z eksploatacji.

My już mamy około 200 pojazdów do zezłomowania,  rozpoczęliśmy intensywny proces złomowania tych pojazdów, więc w międzyczasie musimy dokupić znaczną ilość pojazdów i pewnie będą to pojazdy używane, ale takie, które pojeżdżą jeszcze około 10 lat – tłumaczy Artur Martyniuk.

Przewoźnik zamierza pozyskać miks pojazdów polskiej i zagranicznej produkcji. Jak powiedział szef przewoźnika prowadzone są rozmowy w celu zakupu taboru używanego przed naprawą P4,  choć mogącego pojeździć ponad 10 lat.

Będzie to tabor w pełni sprawny, natomiast tabor, który np. wymieniają niektóre województwa czy niektórzy operatorzy, bo mają fundusze na zakup nowego taboru – dodał Martyniuk.

Przypomnijmy, że w połowie lipca 2021 r. Polregio kupiło dwa EN57AL (EN57AL-1083 oraz EN57AL-1148) od województwa zachodniopomorskiego. Pod koniec listopada 2021 r. dowiedzieliśmy się, że przewoźnik złożył najkorzystniejsza ofertę za zakup sześciu pociągów, trzech elektrycznych i trzech spalinowych, także samorządu Pomorza Zachodniego. Dodajmy, że pod koniec kwietnia 2022 r. Polregio kupiło od Kolei Śląskich używanego trójczłonowego SA138 za 6,1 mln zł netto.