Podróżni zyskali nowe perony w Kępnie i w Słupi

Podróżni zyskali nowe perony w Kępnie i w Słupi

Nowe perony w Kępnie i Słupi (linia kolejowa Kluczbork – Poznań, nr 272) zapewniają już dogodniejszy dostęp do kolei dla wszystkich podróżnych, także osób mających trudności z poruszaniem się.

Nowe perony w Kępnie i Słupi, na południu województwa wielkopolskiego, ułatwią podróże i zwiększą atrakcyjność kolei. W ten sposób zachęcamy Polaków do korzystania z transportu kolejowego: transportu bezpiecznego i komfortowego – powiedział Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury.

– Sukcesywnie realizowane inwestycje ułatwiają podróże w większych i mniejszych miejscowościach, także w Wielkopolsce. Nowe perony, przebudowane z myślą o potrzebach wszystkich podróżnych, zapewniają dogodne podróże w Kępnie i Słupi oraz wygodniejsze codzienne dojazdy koleją do pracy czy szkoły – powiedział Ireneusz Merchel, Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.

W Kępnie, dla lepszej obsługi podróżnych, do przebudowanego wcześniej peronu na górnym poziomie dwupoziomowej stacji doszedł kolejny – od strony budynku dworca. Wyższa platforma ułatwia wsiadanie do pociągów. Dla osób niewidomych przygotowano ścieżki naprowadzające z wypukłą fakturą oraz specjalne nakładki w języku Braille’a. Oczekiwane warunki zapewniają m.in. nowe wiaty, ławki, oznakowanie i oświetlenie LED. W nawiązaniu do historycznego charakteru dworca, przy budynku ułożono granitowe płyty. Sprawne przejazdy pociągów zapewnia wzmocniona skarpa oraz nowy tor i wyregulowana sieć trakcyjna. Na inwestycję w Kępnie PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły ok. 17 mln zł.

W Słupi nowy, wyższy peron (nr 2) zapewnia taki sam standard, jak zmodernizowana wcześniej, sąsiednia platforma. Dla pasażerów są wiaty, ławki, oświetlenie LED, oznakowanie oraz gabloty z rozkładem jazdy i komunikatami przydatnymi w podróży. Przygotowano antypoślizgową nawierzchnię. Dla osób niewidomych pomocne są ścieżki naprowadzające z wypukłą fakturą. Bezpieczeństwo zwiększa przebudowany przejazd kolejowo-drogowy w okolicy peronów: dla sprawnych przejazdów poszerzono jezdnię, ułożono nową, równą nawierzchnię, a piesi zyskali nowe chodniki – dojście do nowego peronu zostało oznakowane i zabezpieczone barierkami. Płynne przejazdy pociągów umożliwiają wymienione podkłady oraz wyregulowany tor i sieć trakcyjna w obrębie przebudowanego peronu. PKP Polskie Linie Kolejowe realizowały prace w Słupi za ok. 4 mln zł.