Pociągi Mireo i Desiro HC dla Doliny Renu rozpoczęły kursowanie

Pociągi Mireo i Desiro HC dla Doliny Renu rozpoczęły kursowanie

Z nowym rozkładem jazdy, zostały uruchomione nowe pociągi aglomeracyjne Mireo oraz Desiro DC dla Doliny Renu – po 38 miesiącach od podpisania umowy.

W lutym 2017 r. DB Regio, które wykonuje przewozy na zlecenie Ministerstwa Transportu Badenii-Wirtembergii, podpisało umowę z Siemens Mobility na dostawę na 24 pociągów Mireo oraz 15 piętrowych pociągów Desiro HC. Było to pierwsze zamówienie na nowe pociągi regionalne Mireo. W czerwcu 2020 r. Mireo otrzymało od niemieckiego urzędu ds. kolei (EBA) dopuszczenie do eksploatacji co pozwala na wprowadzenie do ruchu wraz ze zmianą rozkładu jazdy. W planach przewiduje się stopniowe włączanie pociągów Mireo do przewozów regionalnych (RB) na trasie Offenburg – Freiburg – Bazylea/Neuenburg (Ren), począwszy od czerwcowej zmiany rozkładu jazdy.

– Nowe pociągi dla Doliny Renu uatrakcyjniają regionalny transport kolejowy w regionie i stanowią zachętę do większego wykorzystania kolei, która jest środkiem transportu przyjaznym dla klimatu. Jest to kolejny element polityki kraju związkowego w zakresie rozwoju Badenii-Wirtembergii jako pioniera zrównoważonej mobilności – powiedział Winfried Hermann, Minister Transportu Badenii-Wirtembergii.

– Cieszymy się, że od połowy czerwca nasi pasażerowie będą mogli dotrzeć do celu w nowych pociągach znacznie szybciej niż dotychczas w transporcie lokalnym. Łączymy Północną Badenię, od Karlsruhe, ze Szwajcarią, atrakcyjną koncepcją transportu – oznajmił David Weltzien, prezes DB Regio Baden-Württemberg.

– Nowy pociąg Mireo, łączy w sobie opłacalność ekonomiczną ze zrównoważonym rozwojem w całym cyklu życia pociągu. Cieszymy się, że nasze pociągi Mireo i Desiro HC przyczynią się do poprawy doświadczeń pasażerów i zwiększenia przepustowości kolei w Dolinie Renu – powiedziała Sabrina Soussan, dyrektor generalny Siemens Mobility.

Pociągi Mireo będą włączone do taboru regionalnego (RB) na trasie łączącej Offenburg – Freiburg – Basel/Neuenburg (Szwajcaria) oraz połączenia w rejonie Kaiserstuhl między Freiburgiem i Endingen/Breisach. Ten typ pociągu został zaprojektowany jako uniwersalny skład przegubowy. Dzięki nowemu projektowi linii nadwozia oraz cichobieżnym wózkom, poziom hałasu został znacznie ograniczony. Pociąg jest lekki i wydajny energetycznie. Dzięki specjalnym materiałom konstrukcyjnym oraz inteligentnemu systemowi zarządzania, poziom poboru energii został zmniejszony o 25% w porównaniu do poprzednich modeli. Trzy-członowy skład oferuje 220 miejsc siedzących.

Pociąg typu Desiro HC będzie używany jako regionalny pociąg pośpieszny na linii Karlsruhe – Offenburg – Freiburg – Basel. Każdy skład będzie zbudowany z czterech wagonów, przy czym pierwszy i ostatni wagon będą jednopokładowe, a środkowe wagony będą piętrowe. Ponad 50% przestrzeni wewnętrznej jest pozbawione barier, co dotyczy również wejść na górny pokład w wagonach środkowych. Pociągi spełniają więc wymogi pojazdów przystosowanych dla pasażerów o ograniczonej mobilności. Dzięki temu, że dwa środkowe wagony są piętrowe, skład ma zaledwie 105 metrów długości, a oferuje aż 410 komfortowych miejsc siedzących z duża ilością miejsca na nogi.

Oba typy pojazdów regionalnych zostały zaprojektowane w sposób przyjazny dla środowiska. Dzięki swojej lekkiej konstrukcji pociągi te ważą o około 25% mniej i wykorzystują o 25% mniej energii w porównaniu z pojazdami dostępnymi na rynku o tej samej pojemności. Konstrukcja zapewnia optymalną aerodynamikę i efektywność energetyczną każdego z podzespołów. Oba typy pojazdów będą się poruszać z maksymalną prędkością 160km/h.

Firma Siemens Mobility zaprojektowała pociągi Mireo i Desiro HC tak, aby były szczególnie przyjazne dla środowiska.