Pociąg TLK „Flisak” pozostanie bez wagonu przystosowanych do przewozu rowerów

Pociąg TLK „Flisak” pozostanie bez wagonu przystosowanych do przewozu rowerów

Poseł Paweł Szramka skierował do ministra infrastruktury interpelację w sprawie możliwości dołączenia do pociągu TLK „Flisak” wagonu przystosowanego do przewozu rowerów. Poznaliśmy stanowisko resortu w tej sprawie.

W ostatnim czasie zwrócono moją uwagę na brak wagonów przystosowanych do przewozu rowerów w pociągu TLK „Flisak”. Dodając do tego fakt, że od 1 lipca do 31 sierpnia została wprowadzona autobusowa komunikacja zastępcza za pociągi na odcinku Brodnica–Bursztynowo, okazuje się, iż rowerzyści z Brodnicy oraz Jabłonowa Pomorskiego pozostają bez możliwości przetransportowania swojego jednośladu – napisał w interpelacji poseł Szramka.

Poseł zapytał czy możliwie jest, szczególnie w okresie wakacyjnym dołączenie do pociągu „Flisak“ wagonu przystosowanego do przewozu rowerów.

W aktualnym rozkładzie jazdy w pociągu „Flisak” o numerach 45102/3 i 54102/3 zapewnione są dwa miejsca dla podróżnych z rowerami na początku i na końcu składu – odpowiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Jak tłumaczy przedstawiciel resortu dołączenie obecnie specjalnego wagonu rowerowego nie jest możliwe ze względu na ograniczoną liczbę takich wagonów w spółce PKP Intercity.

Spółka PKP Intercity zobowiązała się do rozważenia przedstawionej w interpelacji propozycji w miarę otrzymywania nowego i zmodernizowanego taboru z miejscami dla rowerzystów w najbliższych latach – dodał wiceminister.

Przypomnijmy, że grudzień 2021 roku przyniósł mieszkańcom Rypina wielką radość i powrót do dawnych czasów. Po ponad dwudziestoletniej przerwie do miasta wróciły pociągi pasażerskie a pociąg TLK „Flisak” stał się symbolem możliwości podróżowania do takich miejsc jak Katowice czy Gdynia.