Pociąg Kolei Śląskich „Karlik” pojedzie inną trasą

Pociąg Kolei Śląskich „Karlik” pojedzie inną trasą

Koleje Śląskie poinformowały, że od 9 listopada do 11 grudnia pociąg przyspieszony 40130 „Karlik” relacji Gliwice (15:52) – Częstochowa (17:47) pojedzie drogą okrężną przez Mysłowice, a także nie będzie zatrzymywał się na przystankach Ruda Śląska, Świętochłowice oraz Katowice Załęże.

Jazda drogą okrężną oraz brak obsługi wymienionych przystanków są spowodowane brakiem przepustowości infrastruktury kolejowej na modernizowanym odcinku Dąbrowa Górnicza – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice.

W ramach nowej organizacji ruchu układ pociągów dalekobieżnych ulegnie nieznacznym zmianom, które jednak uniemożliwią zaplanowanie „Karlika” w dotychczasowej trasie.

– Innym możliwym technicznie rozwiązaniem byłoby zawieszenie kursowania pociągu w całej trasie, dlatego wspólnie z Zarządcą Infrastruktury podjęliśmy decyzję o tymczasowym zawieszeniu obsługi niektórych przystanków, a także skierowanie pociągu drogą okrężną – informują Koleje Śląskie.

Powrót do poprzedniej trasy najprawdopodobniej będzie możliwy w ramach nowego rozkładu jazdy wchodzącego w życie od 13 XII 2020 roku. Z uwagi na wydłużenie czasu jazdy oraz stosunkowo dużą liczbę pociągów na trasie Gliwice – Katowice – Zawiercie nie będzie uruchamiana autobusowa komunikacja zastępcza dedykowana dla obsługi pominiętych przystanków.

Postoje na wszystkich stacjach pośrednich będą realizowane przez pociąg 40718 Gliwice (15:39) – Katowice (16:08) / (16:13) – Zawiercie przyj. (16:55) oraz 40630 Gliwice (16:12) – Katowice (16:40) / (16:47) – Częstochowa (18:27)