PLK otworzyły przebudowany wiadukt nad torami linii radomskiej

PLK otworzyły przebudowany wiadukt nad torami linii radomskiej

Kierowcy w Radomiu przejeżdżają już nowym wiaduktem na ulicy Kozienickiej nad dwoma torami linii Radom – Warszawa. Obiekt, przebudowany dzięki modernizacji kolejowej trasy, jest szerszy. Zapewniono chodnik i ścieżkę dla rowerzystów.  Dostęp do nowego przystanku Radom Gołębiów ułatwi winda. Inwestycję na linii radomskiej z wykorzystaniem środków POIiŚ realizują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A

Dzisiaj o godzinie 12:30 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. otworzyły przebudowany wiadukt drogowy, nad torami linii radomskiej, na ulicy Kozienickiej. Nowy obiekt jest szerszy od poprzedniego, dzięki czemu zmieszczono na nim ścieżkę rowerową oraz chodnik. Są dwa szerokie pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku. Stary wiadukt był jednoprzęsłowy – nowy jest dwuprzęsłowy. To oznacza, że uwzględnił przyszłą drogową inwestycję miasta. Z wiaduktu można wygodnie zejść na nowy przystanek Radom Gołębiów. Winda ułatwi komunikację  osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Prace na ulicy Kozienickiej rozpoczęły się na początku roku. Na czas najcięższych dla wygody mieszkańców PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowały kładkę łączącą dwie strony miasta.

Do końca roku przewidziano porządkowanie terenu przy linii kolejowej. Niezbędne do jazdy 160 km/h certyfikaty powinny być uzyskane w 2023 r. – po zamontowaniu nowego systemu sterowania przez Thales w I kw. 2022 i zakończeniu budowy podstacji trakcyjnych przez PKP Energetykę.

Od 29 sierpnia pociągi z Warszawy jadą po dwóch torach na całej trasie do Radomia. Zlikwidowane zostało „wąskie gardło”, czyli jeden tor między Warką a Radomiem. PLK zwiększyły przepustowość trasy i możliwe jest uruchamianie większej liczby pociągów. 

W ramach inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudowały w Radomiu trzy nowe przystanki. Radom Stara Wola, Radom Gołębiów i Radom Północny ułatwiają codzienne podróże i poprawią komunikację w regionie. Są wiaty, oświetlenie, oznakowanie oraz gabloty informacyjne.

Wartość projektów związanych z przebudową odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.