PLK analizują sposób i czas naprawy uszkodzonego toru na CMK

PLK analizują sposób i czas naprawy uszkodzonego toru na CMK

Jak już informowaliśmy w poniedziałek wieczorem na Centralnej Magistrali Kolejowej w Pilichowicach doszło do wykolejenia dwóch wagonów ze składu towarowego. Część pociągów bez najbliższe dni będzie jeździła drogą okrężną.

Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe potwierdził w rozmowie z Kolejowy Portal, że w poniedziałek ok. godz. 21.30 na Centralnej Magistrali Kolejowej w Pilichowicach dwa wagony ze składu towarowego wypadły z toru.

Zdarzenie spowodowało uszkodzenie dwóch rozjazdów i ok. 200 metrów toru. Szczegółowo analizowany jest sposób i czas naprawy uszkodzonego toru – dodał Janduła.

Dziś nad ranem służbom technicznym udało się przywrócić przejezdność jednego z torów na szlaku Opoczno – Olszamowice, jednak jest tam wprowadzone ograniczenie prędkości do 20 km/h.

Jak dodał nasz rozmówca zmiany w komunikacji, są uzgadniane na bieżąco z przewoźnikiem.

– Niektóre pociągi są kierowane przez Koluszki i Częstochowę lub Radom i Kielce. Podróżni w pociągach i na peronach są informowani o aktualnej sytuacji, zmianach w komunikacji i ewentualnych opóźnieniach pociągów – zaznaczył przedstawiciel PLK.

PKP Intercity poinformowało, że w dniu dzisiejszym następujące pociągu w dniu 10 stycznia 2023 r. poniższe pociągi:

EIC nr 1600/1 „Panorama” relacji Warszawa Gdańska – Wrocław Główny
EIP nr 4508/9 relacji Gliwice – Gdynia Główna
EIP nr 4506/7 relacji Bielsko-Biała Główna – Gdynia Główna
EIP nr 6103/2 relacji Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia
EIP nr 1602/3 relacji Warszawa Wschodnia – Wrocław Główny
IC nr 107/54000/1 „Sobieski” relacji Gdynia Główna – Wien Hbf
IC nr 1410/1 „Ondraszek” relacji Warszawa Wschodnia – Katowice
EIP nr 5404/5 relacji Gdynia Główna – Gliwice

będą kursowały drogą okrężną przez Koluszki, Częstochowę, bez pomijania stacji zatrzymania przewidzianych w ich rozkładzie jazdy.  Zmiana trasy może spowodować opóźnienie wymienionych pociągów ok. 40-50 minut.  

Pociągi kursujące zgodnie z rozkładem jazdy przez CMK mogą generować opóźnienia ok. 15–20 minut.