PKP Intercity tłumaczy konieczność zastępowania EZT-ów składami wagonowymi

PKP Intercity tłumaczy konieczność zastępowania EZT-ów składami wagonowymi

Jak już informowaliśmy, PKP Intercity zmuszone było zastąpić składami wagonowymi blisko 20 pociągów kategorii IC oraz EIP, które normalnie powinny być obsługiwane elektrycznymi zespołami trakcyjnymi. Jak przewoźnik tłumaczy dzisiejsze problemy?

Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity poinformowała „Kolejowy Portal”, że dziś przewoźnik dysponuje 9 jednostkami ED74 z 10 potrzebnych do obsługi rozkładu jazdy, 22 pojazdami ED160 z 26, 12 składami ED161 z 13 i 14 jednostkami ED250 z 15.

Brakujące jednostki mają usterki wynikające z panujących warunków atmosferycznych. Niestety liczne awarie jak i wydłużenie procesu planowego utrzymania oraz napraw korekcyjnych (możliwość przystąpienia do czynności naprawczych wymaga obecnie niezbędnego czasu na oczyszczenie podwozi z nadmiernej ilości śniegu/lodu) powoduje, że niektóre połączenia obsługiwane są pociągami zestawionymi z lokomotywy i wagonów – tłumaczy Marta Ziemska.

Przedstawicielka PKP Intercity dodała, że przewoźnik pozostajemy w stałym kontakcie z podmiotami utrzymującymi EZTy celem optymalizacji ich dostępności, jak i dokonuje zmiany w obiegiwaniu składów.

Lista zastępczych składów wagonowych za wybrane pociągi EIP w dniu 19.01.2024 roku

Lista zastępczych składów wagonowych za wybrane pociągi IC w dniu 19.01.2024 roku