Jak już informowaliśmy na łamach „Kolejowego Portalu” PKP Intercity zaplanowało sprzedaż ponad 20 lokomotyw serii EU07/EP07. Przewoźnikowi udało się pozbyć wszystkie pojazdy.
Przypomnijmy, pod koniec marca 2023 r. zarząd PKP Intercity podjął uchwałę, w której postanowiono wybrane pojazdy postawić w stan likwidacji z powody wycofania ich z użytkowania na skrytek utraty przydatności gospodarczej.
Pod koniec kwietnia przewoźnik opublikował w tej sprawie ogłoszenie, a zainteresowane podmioty na złożenie wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej miały czas do połowy maja.
Jak się dowiedzieliśmy, PKP Intercity skutecznie pozbyło się niepotrzebnych lokomotyw. Wszystkie pojazdy znalazły nowych właścicieli.
PKP Intercity sprzedało następujące lokomotywy:
- EP07-340, wyprodukowana w 1984 r., ostatnia naprawa P4 w 2006 r.
- EU07-013, wyprodukowana w 1967 r., ostatnia naprawa P4 w 2017 r.
- EU07-015, wyprodukowana w 1967 r., ostatnia naprawa P4 w 2016 r.
- EU07-040, wyprodukowana w 1968 r., ostatnia naprawa P4 w 2017 r.
- EU07-045, wyprodukowana w 1967 r., ostatnia naprawa P4 w 2016 r.
- EU07-060, wyprodukowana w 1969 r., ostatnia naprawa P4 w 2018 r.
- EU07-216, wyprodukowana w 1973 r., ostatnia naprawa P4 w 2018 r.
- EU07-303, wyprodukowana w 1983 r., ostatnia naprawa P4 w 2017 r.
- EU07-305, wyprodukowana w 1983 r., ostatnia naprawa P4 w 2017 r.
- EU07-309, wyprodukowana w 1983 r., ostatnia naprawa P4 w 2008 r.
- EU07-310, wyprodukowana w 1983 r., ostatnia naprawa P4 w 2008 r.
- EU07-316, wyprodukowana w 1984 r., ostatnia naprawa P4 w 2016 r.
- EU07-320, wyprodukowana w 1984 r., ostatnia naprawa P4 w 2018 r.
- EU07-323, wyprodukowana w 1984 r., ostatnia naprawa P4 w 2008 r.
- EU07-328, wyprodukowana w 1984 r., ostatnia naprawa P4 w 2008 r.
- EU07-342, wyprodukowana w 1984 r., ostatnia naprawa P4 w 2008 r.
- EU07-343, wyprodukowana w 1984 r., ostatnia naprawa P4 w 2009 r.
- EU07-364, wyprodukowana w 1985 r., ostatnia naprawa P4 w 2008 r.
- EU07-369, wyprodukowana w 1985 r., ostatnia naprawa P4 w 2018 r.
- EU07-433, wyprodukowana w 1987 r., ostatnia naprawa P4 w 2008 r.
- EU07-440, wyprodukowana w 1987 r., ostatnia naprawa P4 w 2009 r.
- EU07-466, wyprodukowana w 1987 r., ostatnia naprawa P4 w 2007 r.
- EU07-520, wyprodukowana w 1989 r., ostatnia naprawa P4 w 2009 r.
- EU07-540, wyprodukowana w 1991 r., ostatnia naprawa P4 w 2019 r.
Cześć z lokomotyw została zakupiona przez przewoźników, więc jest szansa, że pojazdy EU07-013, EU07-015, EU07-060, EU07-320, EU07-309 oraz EU07-466 po wykonaniu niezbędnych napraw P5 wrócą na kolejowe szlaki.