PKP Intercity Remtrak z certyfikatem ISO

PKP Intercity Remtrak z certyfikatem ISO

25 stycznia br. PKP Intercity Remtrak uroczyście odebrało certyfikat ISO 9001, potwierdzający wdrożenie systemu zarządzania jakością według wymagań normy. Certyfikację obejmującą naprawy i modernizacje taboru kolejowego otrzymały wszystkie 3 oddziały PKP Intercity Remtrak: Zakład w Libiszowie k. Opoczna, Zakład Warszawa Grochów oraz nowo zakupiony Zakład w Opolu.

Uroczyste wręczenie miało miejsce w siedzibie spółki PKP Intercity Remtrak, w Libiszowie k. Opoczna. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele PKP Intercity Remtrak oraz przedstawicielki DEKRA Certification Polska – spółki zajmującej się m.in. certyfikacją
i audytowaniem z zakresu bezpieczeństwa, nadzorów technicznych, badań wyrobów i rzeczoznawstwa.

– Cieszę się z otrzymania certyfikatu przez PKP Intercity Remtrak. Obiektywny audyt który przeprowadzili audytorzy z DEKRA Certification Polska pokazuje, jak harmonijnie rozwija się spółka z Grupy Kapitałowej PKP Intercity. Na wysokiej jakości jej pracy korzysta przewoźnik – podkreśla Adam Laskowski, Członek Zarządu PKP Intercity.

PKP Intercity Remtrak rozpoczęło wdrażanie systemu zarządzania jakością według normy ISO 9001 w maju 2021 roku. Po 5 miesiącach, w październiku przeprowadzono zewnętrzny audyt, którego dokonali audytorzy DEKRA Certification Polska. Pozytywny wynik procesu przełożył się na otrzymanie rekomendacji, która pozwoliła na uzyskanie certyfikatu.

Certyfikacja PKP Intercity Remtrak to formalne potwierdzenie rozwoju spółki oraz poszerzania jej kompetencji, zakresu oraz wysokiej jakości oferowanych usług. Uzyskanie dokumentu to kamień milowy w konsekwentnie realizowanej strategii biznesowej spółki.

– Z dumą odebrałem certyfikat ISO, który jest realnym i oficjalnym potwierdzeniem m.in. naszego rozwoju i wysokiego poziomu oferowanych usług. Certyfikat to także motywacja do ciągłej pracy nad optymalizacją procesów i wprowadzaniem kolejnych zmian na lepsze ­– mówi Krzysztof Wiktorowicz, Prezes Zarządu PKP Intercity Remtrak.

Ważnym elementem było zakończenie pod koniec pierwszego półrocza 2021 r. III etapu rozbudowy oddziału PKP Intercity Remtrak w Libiszowie k. Opoczna. Dzięki wartej 135 mln złotych brutto inwestycji zakład stał się wiodącym zapleczem technicznym przewoźnika. Głównym celem inwestycji było dalsze podnoszenie efektywności i jakości napraw taboru kolejowego oraz rozszerzenie zakresu usług świadczonych dla PKP Intercity. W lipcu ubiegłego roku PKP Intercity Remtrak zakupiło przedsiębiorstwo napraw taboru kolejowego w Opolu, które stało się tym samym jednym z zakładów spółki.

ISO 9001:2015 to międzynarodowa norma, która określa wymagania, jakie powinien spełniać system zarządzania jakością w organizacji. Standard jest akceptowany i znany na całym świecie, zarówno wśród dużych i małych organizacji. Norma skupia się na zrozumieniu
i spełnieniu wymagań klienta. Każdy podmiot, który chce uzyskać Certyfikat, musi przyjąć podejście procesowe, dostarczać wyniki dot. skuteczności procesów, a te muszą być poddane ciągłemu ulepszaniu i doskonaleniu. Ewolucja procesów, oparta jest o wnikliwe i obiektywne pomiary.

– Uzyskanie certyfikatu ISO 9001 przez PKP Intercity Remtrak potwierdza, że procesy spółki są nakierowane na zapewnienie najwyższej jakości. Naprawa i modernizacja taboru kolejowego, z którego wielu z nas korzysta na co dzień, jest więc w dobrych rękach. Cieszy mnie to podwójnie, ponieważ, jako DEKRA, wspieramy zarówno działania projakościowe, jak i proekologiczne. Rozwój kolei to jeden z niezbędnych elementów nowoczesnego, zrównoważonego transportu i szansa na obniżenie szkodliwej dla atmosfery emisji dwutlenku węgla – podkreśla Krystian Nowakowski, Prezes Zarządu DEKRA Certification sp. z o.o.