Do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęło czternaście wniosków PKP Intercity w sprawie uruchomienia pasażerskich połączeń komercyjnych na trasach krajowych. Jednym z nich jest połączenie relacji Warszawa Zach. – Ustka – Warszawa Zach.
PKP Intercity połączenie do Ustki, chce realizować sezonowo przy czym w okresie od marca do października w dni wolne od pracy zgodne z Ustawą o dniach wolnych od pracy. Dodatkowo w kwietniu i maju przewoźnik uruchomiłby połączenia w soboty i niedziele a od czerwca do września pociągi kursowałyby codziennie.
Przewoźnik zadeklarował chęć realizowania usługi przewozu osób w terminie od 10 grudnia 2023 r. do 9 grudnia 2028 r., tj. w rocznych rozkładach jazdy pociągów: 2023/2024, 2024/2025, 2025/2026, 2026/2027 oraz 2027/2028.
Nowa trasa dla ED250?
We wniosku przewoźnik podał, że planowane typy pojazdów do realizacji pociągów to jednostka ED250 lub skład lokomotywy z wagonami pasażerskimi z miejscami do siedzenia, z co najmniej dwoma miejscami dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Rozkład jazdy pociągów w relacji Warszawa Zachodnia – Ustka
Warszawa Zachodnia | 5:57 | 8:57 | ||
Warszawa Centralna | 6:00 | 6:04 | 9:00 | 9:04 |
Warszawa Wschodnia | 6:09 | 6:11 | 9:09 | 9:11 |
Ciechanów | 6:54 | 6:55 | 9:54 | 9:55 |
Działdowo | 7:16 | 7:17 | 10:16 | 10:17 |
Iława Główna | 7:47 | 7:48 | 10:47 | 10:48 |
Malbork | 8:21 | 8:22 | 11:21 | 11:22 |
Tczew | 8:33 | 8:34 | 11:33 | 11:34 |
Gdańsk Główny | 8:48 | 8:51 | 11:48 | 11:51 |
Gdańsk Wrzeszcz | 8:55 | 8:56 | 11:55 | 11:56 |
Gdańsk Oliwa | 9:00 | 9:01 | 12:00 | 12:01 |
Sopot | 9:05 | 9:06 | 12:05 | 12:06 |
Gdynia Główna | 9:14 | 9:17 | 12:14 | 12:17 |
Lębork | 9:53 | 9:54 | 12:53 | 12:54 |
Słupsk | 10:23 | 10:35 | 13:23 | 13:35 |
Ustka | 10:51 | 13:51 |
Rozkład jazdy pociągów w relacji Ustka – Warszawa Zachodnia
Ustka | 14:09 | 17:09 | ||
Słupsk | 14:25 | 14:37 | 17:25 | 17:37 |
Lębork | 15:06 | 15:07 | 18:06 | 18:07 |
Gdynia Główna | 15:43 | 15:46 | 18:43 | 18:46 |
Sopot | 15:54 | 15:55 | 18:54 | 18:55 |
Gdańsk Oliwa | 15:59 | 16:00 | 18:59 | 19:00 |
Gdańsk Wrzeszcz | 16:04 | 16:05 | 19:04 | 19:05 |
Gdańsk Główny | 16:09 | 16:12 | 19:09 | 19:12 |
Tczew | 16:26 | 16:27 | 19:26 | 19:27 |
Malbork | 16:38 | 16:39 | 19:38 | 19:39 |
Iława Główna | 17:12 | 17:13 | 20:12 | 20:13 |
Działdowo | 17:43 | 17:44 | 20:43 | 20:44 |
Ciechanów | 18:05 | 18:06 | 21:05 | 21:06 |
Warszawa Wschodnia | 18:49 | 18:51 | 21:49 | 21:51 |
Warszawa Centralna | 18:56 | 19:00 | 21:56 | 22:00 |
Warszawa Zachodnia | 19:03 | 22:03 |
Czas podróży wyniósłby 4 godz. i 54 min.
Konkurencja dla „Słonecznego”?
Zaproponowany rozkład jest bardzo zbliżony do obecnego rozkładu pociągu „Słoneczny” uruchamianego przez Koleje Mazowieckie, który po dwuletniej przerwie wrócił na swoją bardzo popularną trasę. W tegoroczne wakacje „Słoneczny” odjeżdża ze stacji Warszawa Centralna o 5:55 aby do Ustki dojechać o 11:25. Czas przejazdy to 5 godz i 30 min. W drogę powrotną pociąg odjeżdża o 12:11 aby do stacji Warszawa Centralna przyjechać o 18:04.
Dodajmy, że dziś PKP Intercity uruchamia jedynie weekendowe połączenia łączące Warszawę z Ustką.