PKP Intercity ponownie chce poznać koszty napraw i modernizacji EP09

PKP Intercity ponownie chce poznać koszty napraw i modernizacji EP09

PKP Intercity postępowanie opublikowało RFI dotyczące wykonanie napraw na piątym poziomie utrzymania P5 z modernizacją 46 lokomotyw elektrycznych serii EP09.

Zainteresowane podmioty mogą składać informacje do 12 grudnia 2022 r. Przedmiotem RFI jest pozyskanie wiedzy o szacunkowych kosztach i czasie realizacji projektu.

Jest to już drugie zapytanie i informację dotyczące prac przy lokomotywach EP09. W maju 2022 r. PKP Intercity wśród zaplanowanych prac wskazało m.in. częściową modernizację wyposażenia elektrycznego z zastosowaniem maszyn elektrycznych wykonanych w nowych technologiach, wyposażenie w system ETCS L2 Baseline 3 czy modernizację kabiny maszynisty polegającą na wyposażeniu w nowe oświetlenia LED, nową izolację cieplną i akustyczną, nowe, ergonomiczne fotele maszynistów i pomocników maszynistów,  ogrzewane szyby czołowe, a także nowy ergonomiczny pulpit.

Plan przewoźnika zakładał wówczas rozpoczęcie odbiorów lokomotyw po modernizacji w 2023 i zakończenie ich w 2027 roku.

Tak zmodernizowana „Epoka” miałaby jeszcze służyć przewoźnikowi przez ok. 24 lata.

Dodajmy, że przewoźnik otrzymał już informacje dotyczące prac przy EP09 od firm Newag, Pesa Mińsk Maz. oraz Compremum.