PKP Intercity chce kupić lekkie lokomotywy manewrowe

PKP Intercity chce kupić lekkie lokomotywy manewrowe

PKP Intercity ogłosiło kolejny przetarg taborowy. Tym razem przewoźnik chce kupić 18 lekkich manewrowych lokomotyw spalinowych.

Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę 18 lekkich manewrowych lokomotyw spalinowych oraz przeszkolenie osób wskazanych przez zamawiającego w zakresie ich obsługi, a także dostawę wyprawki.

Zamawiający wymaga dostarczenia pojazdów fabrycznie nowych, jednego typu, z zespołami, podzespołami i elementami fabrycznie nowymi.

PKP Intercity oczekuje dostawy pierwszego pojazdu nie później niż w terminie 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Lokomotywa ta będzie poddana eksploatacji obserwowanej w normalnych warunkach eksploatacyjnych.

Eksploatacja obserwowana będzie trwała do wykonania pierwszego przeglądu na pierwszym poziomie utrzymania P1 włącznie, licząc od dnia odbioru końcowego i jej celem będzie wykrycie i usunięcie wad oraz przyczyn ich występowania w początkowym okresie eksploatacji pojazdów i nie będzie ona ograniczała postanowień umownych dotyczących późniejszego okresu eksploatacji.

O wyborze wykonawcy zdecydują trzy kryteria: cena – waga 80 pkt, okres gwarancji jakości i rękojmi na każdą z lokomotyw (ich poszczególne elementy), ich oprogramowanie oraz sporządzoną dokumentację – waga 15 pkt oraz współczynnik dostępności wszystkich dostarczonych pojazdów na poziomie co najmniej 90% – waga 5 pkt.

Wszystkie pojazdy powinny zostać dostarczone w terminie 36 miesięcy.

Termin składania ofert mija 18 września 2023 r. o godz. 12:00.

Przypomnijmy, że PKP Intercity posiada obecnie 10 lekkich lokomotyw spalinowych, które zostały wyprodukowane przez czeskeigo producenta CZ LOKO. Polski przewoźnik zapłaci za 10 pojazdów 39,1 mln złotych netto. Oprócz dostawy lokomotyw, czeska firma musiała przeszkolić maszynistów PKP Intercity.

Lokomotywy EffiShunter 300 dla PKP Intercity przeszły szereg modyfikacji, które wyróżniają je spośród innych lokomotyw typu 794. Oprócz instalacji urządzenia SHP bezpieczeństwa pociągów i kontroli czuwania CA, które są niezbędne do eksploatacji w Polsce, pojazdy wyposażono w silnik CAT C13B z modułem emisji CEM, który łączy w sobie katalizator utleniania (DOC), filtr cząstek stałych (DPF).