Pierwszy z czterech składów Kolei Śląskich pojechał do Mińska Mazowieckiego na naprawę P4 wraz z wykonaniem prac dodatkowych.
Przypomnijmy, że w połowie lutego 2022 r. śląski przewoźnik rozstrzygnął przetarg na naprawy 4 poziomu utrzymania elektrycznych zespołów trakcyjnych pojazdów 14WE i EN71AKŚ.
W postępowaniu, którego budżet wynosił 13 111 800 zł brutto, wybrano ofertę Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” z ceną 9 953 160 zł brutto.
W ramach prac dodatkowych w pojazdach 14WE zostaną zamontowane nowe czujniki zliczania pasażerów i ich pełną integracja z obecnym na pojeździe systemem informacji pasażerskiej. Wykonane będzie także rewizja zbiorników powietrza a także przegląd wraz z naprawą u producenta tablic pneumatycznych kabinowych i wagonowych.
W ramach prac dodatkowych w EN71AKŚ-101 spółka wymagała dostawy wraz z montażem nowych czujników zliczania pasażerów i ich pełnej integracji z obecnym systemem informacji pasażerskiej oraz wymianę systemu monitoringu wizyjnego na nowy na dwóch jednostkach EN71AKŚ-100 oraz EN71AKŚ-101