Ogromne problemy po awarii sieci trakcyjnej na stacji Warszawa Zachodnia [AKTUALIZACJA]

Ogromne problemy po awarii sieci trakcyjnej na stacji Warszawa Zachodnia [AKTUALIZACJA]

Nie tak wyobrażali sobie kolejarze i pasażerowie powrót pociągów na podmiejską linię średnicową. Około godz. 4:00 doszło do awarii sieci trakcyjnej, która doprowadziła do wstrzymany ruch pociągów po układzie podmiejskim. Jak się okazuje, przyczyną zdarzenia mogło być mylne skierowanie pociągu.

W związku z tym, od godz. 4:15 do odwołania wszystkie pociągi SKM linii S2 w obu kierunkach będą kursowały przez dalekobieżną linię średnicową i stację Warszawa Centralna, z pominięciem przystanków Ochota, Śródmieście, Powiśle i Stadion.

Możliwe są opóźnienia do około 45 minut. – informuje SKM Warszawa.

Karol Jakubowski, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe poinformował, że maszynista pociągu Kolei Mazowieckich zgłosił uszkodzenie pantografu, a służby stwierdziły też uszkodzenie sieci trakcyjnej.

Na miejscu jest już pociąg sieciowy, który naprawia uszkodzenia. Do tego czasu ruch między Warszawą Zachodnią a Warszawą Centralną odbywa się po jednym torze – dodał Jakubowski.

Jak przyznał przedstawiciel zarządcy infrastruktury, według wstępnych deklaracji służb, które zajmują się naprawą, rozkładowy ruch pociągów powinien zostać przywrócony do godz. 12:00.

Rzecznik PLK przypomniał, że o zmiany w ruchu pociągów,  pasażerowie są informowani na przystankach kolejowych oraz na Portalu Pasażera

Z powodu usterki na obszarze Warszawskiego Węzła Kolejowego do odwołania uzgodniono wzajemne honorowanie biletów w pociągach PKP Intercity i Koleje Mazowieckie na obszarze realizacji przewozów przez Koleje Mazowieckie.

Przypomnijmy, że od dziś PKP Polskie Linie Kolejowe udostępniły dwa kolejne zmodernizowane perony nr 4 i 5. Pociągi miały też wrócić na podmiejską linię średnicową, gdzie od końca czerwca trwała modernizacji infrastruktury i sieci trakcyjnej.

AKTUALIZACJA

Co raz ciekawszych informacji dowiadujemy się na temat dzisiejszego zdarzenia.

Donara Nowakowska, rzecznik prasowy Kolei Mazowieckich poinformowała „Kolejowy Portal”, że na miejscu pracuje komisja kolejowa, która ustali przyczyny zdarzenia .

Według wstępnych informacji pociąg Kolei Mazowieckich został skierowany na tor nad, którym nie była zabudowana sieć trakcyjna – dodała Nowakowska.

Potwierdza to także przedstawiciel firmy Budimex, która modernizuje stację Warszawa Zachodnia.

Tor został odebrany przez PKP Polskie Linie Kolejowe, jednak tor nie był przeznaczony do ruchu pociągów pasażerskich – dodał Michał Wrzosek. 

Czekamy na stanowisko w tej sprawie ze stromy zarządcy infrastruktury.

AKTUALIZACJA

O godz. 12:30 zakończono prace związane z awarią siei trakcyjnej i przywrócono ruch po podmiejskiej i dalekobieżnej linii średnicowej. Nadal mogą występować utrudnienia wtórne.