Od września skrócą się czasy przejazdów niektórych pociągów PKP IC

Od września skrócą się czasy przejazdów niektórych pociągów PKP IC

Od 3 września 2023 r. najszybszy pociąg PKP Intercity będzie pokonywał trasę z Krakowa do Gdańska w 4 godziny i 50 minut, a z Krakowa do Warszawy w 2 godziny i 10 minut – osiągając rekordowe w historii kolei czasy przejazdów. Natomiast w 3 godziny i 33 minuty pojedzie skład z Warszawy do Wrocławia.

Od wrześniowej korekty rozkładu jazdy poprawią się czasy przejazdów części pociągów PKP Intercity. Pasażerowie krócej będą podróżować między innymi na trasie Kraków Główny – Gdańsk Główny. Najszybszy pociąg przewoźnika pokona ten odcinek w 4 godziny i 50 minut. To o 17 minut krócej niż dotychczas i o 6 minut krócej niż najlepszy w historii polskiej kolei czas jazdy.

Również z Warszawy do Krakowa pasażerowie pojadą w krótszym czasie. 2 składy pokonają tę trasę w 2 godziny i 10 minut, co również stanowi rekord. Wielu podróżnych ucieszy również lepszy czas przejazdu na trasie Warszawa Centralna – Wrocław Główny. Najszybszy skład PKP Intercity pokona ją w 3 godziny i 33 minuty – o 16 minut krócej niż w okresie wakacyjnym. Około 20 minutowemu skróceniu ulegnie także czas przejazdu między Warszawą Centralną a Poznaniem Głównym.

IC Koziołek połączy Lublin z Poznaniem

Narodowy przewoźnik przewidział od września kolejny skład do obsługi połączenia na trasie Lublin Główny – Poznań Główny. IC Koziołek dołączy do składów IC Lubuszanin oraz IC Górski i będzie trzecim pociągiem kursującym bezpośrednio pomiędzy stolicami województw wielkopolskiego i lubelskiego. Pociąg będzie kursował codziennie a po drodze zatrzyma się między innymi w Łodzi, Tomaszowie Mazowieckim, Radomiu oraz w przywróconej po latach Drzewicy i Przysusze. Z Lublina pociąg wyjedzie po godzinie 8 rano, a do Poznania przyjedzie koło godziny 15. Trasę z Lublina do Radomia IC Koziołek pokona w 1 godzinę i 24 minuty, do Łodzi dojedzie po 3 godzinach i 3 minutach, a całą trasę przejedzie w 6 godzin i 20 minut. W terminie od 3 – 27 września w związku ze zmienioną organizacją ruchu IC Koziołek pokonywać będzie trasę w czasie 6 godzin i 37 minut. Połączenie będzie realizowane elektrycznym zespołem trakcyjnym typu FLIRT, wyprodukowanym w siedleckiej fabryce Stadler Polska.