Niemcy: w grudniu piętrowe Desiro HC będą obsługiwały połączenia we Frankonii i południowej Turyngii

Niemcy: w grudniu piętrowe Desiro HC będą obsługiwały połączenia we Frankonii i południowej Turyngii

Wraz ze zmianą rozkładu jazdy w grudniu 2023 r., 18 nowych piętrowych pociągów Desiro HC firmy Siemens Mobility zainauguruje obsługę ekspresu Frankonia-Turyngia. Dzięki maksymalnej prędkości 160 kilometrów na godzinę, 380 miejscom siedzącym, miejscom na 36 rowerów, usłudze WiFi, szybom o wysokiej częstotliwości, które znacznie poprawiają odbiór telefonów komórkowych, a także elektronicznemu systemowi informacji pasażerskiej z 27 monitorami, nowy Frankonia-Turyngia Express obsługiwany przez DB Regio Bayern oferuje swoim pasażerom wyjątkowe wrażenia.

W przyszłości nowe pociągi będą kursować na wielu trasach, na przykład między Norymbergą a Bambergiem codziennie między 5:00 a 22:00 co 30 minut w obu kierunkach. Pociągi zapewnią ponad 10 000 dodatkowych miejsc na tej trasie. DB Regio Bayern i Bayerische Eisenbahngesellschaft (BEG), które planują, finansują i kontrolują transport regionalny i S-Bahn w imieniu kraju związkowego Bawaria, zaprezentowały dziś nowy pociąg wraz z Siemens Mobility na dworcu głównym w Bambergu, a następnie odbyły wycieczkę prasową po Frankonii. Kraje związkowe Bawaria i Turyngia zainwestują łącznie 320 milionów euro w nową flotę pociągów, aby zwiększyć możliwości transportu regionalnego.

Pasażerowie Frankonia-Turyngia Express mogą oczekiwać nie tylko bardziej komfortowych nowych pociągów, ale także znacznej poprawy jakości usług: Na większości linii pociągi regionalne będą kursować częściej niż obecnie. Na przykład zamówiliśmy i sfinansowaliśmy o 20% więcej regionalnych pociągów ekspresowych, aby zapewnić codzienną półgodzinną obsługę między Bambergiem, Erlangen i Norymbergą, gdy nowy rozkład jazdy wejdzie w życie. W przyszłości dwa pociągi będą kursować co godzinę między Bambergiem a Kronach, zapewniając półgodzinne połączenia z większością stacji na tej trasie. Od czerwca 2024 r. Coburg będzie co godzinę połączony z Bambergiem i Norymbergą za pośrednictwem nowej linii dużych prędkości. Nowe pociągi zapewnią również niezwykle szybkie połączenia pięć razy dziennie z Frankonii do Erfurtu, gdzie znajdują się interesujące połączenia z wieloma częściami wschodnich i północnych Niemiec – powiedziała Bärbel Fuchs, dyrektor zarządzający BEG

Nowe, czerwone Desiro HC rozpoczną obsługę ekspresu Frankonia-Turyngia w dwóch etapach: W grudniu 2023 r. 18 nowych czterowagonowych pociągów zacznie kursować na czterech trasach we Frankonii i południowej Turyngii. Drugi etap nastąpi w czerwcu 2024 r., kiedy osiem nowych sześciowagonowych pociągów Desiro HC, specjalnie zaprojektowanych do maksymalnej prędkości 190 kilometrów na godzinę i wyposażonych w 634 miejsca siedzące, rozpocznie kursowanie na linii dużych prędkości VDE 8.1 (German Unity Transport Project Number 8) w kierunku Erfurtu.

Zmiana rozkładu jazdy w grudniu 2023 r. będzie oznaczać początek nowej ery dla Frankonia-Turyngia Express. Wraz z dodaniem nowych pociągów znacznie rozszerzymy naszą ofertę przyjaznych dla klimatu usług kolejowych. Na trasie Norymberga-Bamberg o dużym natężeniu ruchu zapewnimy od 100 do 200 dodatkowych miejsc w każdym pociągu. Jednocześnie pociąg będzie kursował z Norymbergi do Bambergu i z powrotem co pół godziny w ciągu dnia. Pasażerowie skorzystają z większego komfortu i wygody, takich jak usługa WiFi i niezawodny zasięg telefonii komórkowej. Cieszymy się, że możemy współpracować z krajami związkowymi Bawarii i Turyngii, a także Siemens Mobility nad dalszą modernizacją naszej floty pociągów i cieszymy się, że od czerwca 2024 r. będziemy obsługiwać jeszcze szybsze pociągi – powiedział Hansrüdiger Fritz, CEO DB Regio Bayern Regional Management.

Będą to jedne z najszybszych pociągów regionalnych działających w Niemczech. Dostęp pasażerów do wagonów został zoptymalizowany pod kątem obsługi najbardziej ruchliwych stacji w regionie dzięki wysokości peronu wynoszącej 0,76 metra.

Siemens Mobility jest dumny, że nasze piętrowe pociągi Desiro HC wniosą znaczący wkład we wzmocnienie kolei i napędzanie transformacji mobilności w naszym rodzimym regionie Frankonii i Turyngii. Sprawdzone pociągi Desiro HC są wyjątkowo wydajne i wygodne oraz cieszą się dużą popularnością wśród pasażerów – dodał Dr Elmar Zeiler, dyrektor ds. pociągów podmiejskich i regionalnych w Siemens Mobility.