Niekończąca się opowieść z montażem ETCS w Husarzach

Niekończąca się opowieść z montażem ETCS w Husarzach

PKP Intercity po raz kolejny przesunął termin składania ofert w postępowaniu na montaż systemu ETCS w lokomotywach EU44 PKP Intercity.

Przetarg na dostarczenie, zabudowa, uruchomienie oraz wdrożenie do eksploatacji pokładowych urządzeń ERTMS/ETCS poziomu 1 i 2 z wersją Baseline 3.4.0 lub nowszą wraz z systemem GSM-R na 10 lokomotywach typu SIEMENS ES 64 U4 „Husarz” wraz z usługami utrzymania został ogłoszony 10 grudnia 2021 r.

Pierwotnie oferty mieliśmy poznać 12 stycznia 2022 r., następnie 14 lutego i 24 marca. Na początku kwietnia do PKP Intercity wpłynęło pytanie dotyczące przesunięcie terminu składania ofert z 30 czerwca do dnia 30 września 2022 r. Jak argumentował wykonawca powstały nowe możliwości ewentualnej realizacji zmówienia. Przewoźnik przychylił się do tego wniosku. Niestety wydłużony okres nie pomógł i spółka przesunęła termin na dzień 30 grudnia 2022 r.

I ten termin nie zostanie dotrzymany. PKP Intercity ustaliło nowy termin składania ofert na dzień 31 marca 2023 r.

Z czego wynika kolejne przesuniecie terminu składania oferty, na dzień 29 września 2023 r??

Zmiana terminu składania ofert w postępowaniu na dostarczenie, zabudowę, uruchomienie oraz wdrożenie systemu ERTMS/ETCS na 10 lokomotywach EU44 Husarz została dokonana na wniosek jednego z potencjalnych wykonawców – poinformowała Kolejowy Portal Agnieszka Serbeńska z zespołu prasowego PKP Intercity.

Przypomnijmy, że pod koniec czerwca 2008 r. PKP Intercity podpisało umowę z Siemensem na dostawę 10 lokomotyw Eurosprinter ES64U4 Taurus.