Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego rozstrzygnął przetarg na dostawę dwóch nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją dostawy dodatkowych maksymalnie 29 składów.
Choć początkowo samorząd na sfinansowanie zamówienia zamierzał przeznaczyć 55 350 000,00 zł brutto, to po ocenie złożonych oferty zdecydowano o zwiększeniu finansowania o dodatkowe 14 637 000 zł brutto i wyborze oferty Newagu jako najkorzystniejszej.
Dodajmy, że drugą ofertę złożyła Pesa Bydgoszcz w wysokości 104 919 000zł brutto.
Przypomnijmy, że przedmiot zamówienia obejmuje dostawy dwóch typów pojazdów.
Jak tłumaczył samorząd nie dokonano podziału zamówienia na części (EZT Typu 1 i EZT Typu 2), gdyż pojazdy te zaplanowano do kursowania w trakcji wielokrotnej po zelektryfikowaniu linii kolejowych nr 201, 214, 229, 248 i 253, co wymaga jednego systemu sterowania pojazdami i urządzeniami będącymi na wyposażeniu pojazdów.
Typ 1 to dostawa fabrycznie nowego jednego wieloczłonowego pojazdu kolejowego o długości od 70 do 76 m z opcją dostawy dodatkowych maksymalnie 10 sztuk EZT.
Typ 2 to dostawa fabrycznie nowego jednego wieloczłonowego pojazdu kolejowego o długości od 76 do 86 m z opcją dostawy dodatkowych maksymalnie 19 sztuk EZT..