Modernizacja kolejowej „zakopianki” wjeżdża na ostatnią prostą [GALERIA]

Modernizacja kolejowej „zakopianki” wjeżdża na ostatnią prostą [GALERIA]

Od września PKP Polskie Linie Kolejowe zaplanowały kolejne prace, które wymagają wstrzymania ruchu pociągów od Suchej Beskidzkiej do Zakopanego. Zakończenie zasadniczych robót planowane jest do końca bieżącego roku.

W czasie wakacji prace na jednotorowej, kolejowej zakopiance zaplanowano tak, by umożliwić kursowanie pociągów w czasie największego zainteresowania podróżami pod Tatry.

Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowała Kolejowy Portal, że w czasie prowadzenia ruchu w wakacje na modernizowanej trasie do Zakopanego, prace są prowadzone w bardzo ograniczonym zakresie.

Możemy działać na łącznicy, bez zbliżenia do czynnej linii kolejowej. Ponadto, realizowane są przede wszystkim roboty, które nie wymagają zmian w komunikacji, czyli odwodnieniowe, ziemne, związane z budową tras kablowych wraz z ich układaniem, a także wycinka zbędnej roślinności i roboty na obiektach inżynieryjnych – wymienia Szalacha.

Oddanie łącznicy do eksploatacji planowane jest na koniec 2023 r.

Od września do grudnia 2023 r. planowane są kolejne prace, wymagające zmian w organizacji ruchu kolejowego od Suchej Beskidzkiej do Zakopanego.

Na odcinku Sucha Beskidzka – Chabówka, prowadzone będą prace w zakresie przebudowy przejazdów kolejowo- drogowych i zabudowy sieci podziemnych. Kontynuowane będą wielobranżowe roboty na stacji i na łącznicy w Chabówce oraz na stacji Zakopane i na odcinku Szaflary – Biały Dunajec – Poronin – tłumaczy nasza rozmówczyni.

Wykonanie zasadniczych robót na kolejowej zakopiance, w ramach inwestycji PLK planowane jest do końca bieżącego roku i oddanie zmodernizowanej stacji Zakopane również przewidziano w deklarowanym terminie.

Przypomnijmy, że od marca 2022 r. trwają intensywne prace na stacji Zakopane. Z tego względu pasażerowie korzystają ze stacji tymczasowej na Spyrkówce. Zmodernizowana stacja zamiast dotychczasowych trzech peronów będzie miała cztery wysokie perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów. Komfort zwiększą nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowania oraz ścieżki dotykowe dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Dodajmy, że od 3 września 2023 r. połączenia PKP Intercity do Zakopanego będą kończyły swój bieg na stacji Kraków Główny. Na odcinku do stacji Zakopane pasażerowie będą konturować podróż komunikacją zastępczą. Pociągi Polregio mają kursować do Jordanowa.