Lubelskie otrzyma Impulsy 2 wcześniej niż planowano

Lubelskie otrzyma Impulsy 2 wcześniej niż planowano

Newag wyprodukował już ponad połowę dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls 2, które zamówiło województwo lubelskie. Dostawy rozpoczną się w ciągu miesiąca.

Jak poinformował Remigiusz Małecki rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego, harmonogram przekazany przez firmę Newag przewiduje dostarczenie pierwszych czterech pojazdów typu 37WEa w drugiej połowie września.

–  W związku z tym, elektryczne zespoły trakcyjne dotrą do województwa lubelskiego wcześniej niż przewidziano w pierwotnie zawartej umowie. – dodaje Małecki

Impulsy 2 dla Lubelszczyzny będą mogły przewozić 196 pasażerów, w tym 105 osób na miejscach siedzących, poruszając się z prędkością 160 km/h. Pojazdy wyposażone będą w WiFi, klimatyzację, gniazdka elektryczne oraz porty USB. Osoby niepełnosprawne będą mogły podróżować w bezpieczny i komfortowy sposób, ułatwia to montaż wind czy też przystosowanie wnętrza pojazdu. Składy będą wyposażone w system zliczania pasażerów, monitoring wnętrza oraz system informacji pasażerskiej. Przewidziano też specjalne miejsca do przewozu rowerów.

Nowe jednostki zostaną przekazane w dzierżawę spółce Polegio.

– Po przejściu niezbędnych przygotowań, w tym zakończeniu procesu szkoleń dla obsługi, będą sukcesywnie włączane do ruchu na terenie województwa na trasach: Lublin – Dęblin, Lublin – Chełm, Dęblin – Łuków, Łuków – Terespol oraz Lublin – Szastarka – wymienia Małecki

Przypomnijmy, że umowę na zakup początkowo ośmiu składów Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego podpisał z Newagiem 9 grudnia 2019 r. Samorząd miał rok na skorzystanie z prawa opcji polegającej na zakupie jednego lub dwóch małych Impulsów 2. Urząd skorzystał z tej możliwości i otrzyma w sumie dziewięć dwuczłonowych ezt. Wartość kontraktu wyniosła ponad 165 mln zł z czego 130 mln zł to unijne dofinansowanie. Producent udzieli gwarancji jakości na każdy dostarczony pojazd na okres 64 miesięcy.

Dwa pierwsze Impulsy 2 rozpoczęły testy na torze doświadczalnym w Żmigrodzie w marcu 2021 r. Skład o numerze 37WEa-002 dotarł do ośrodka badawczego Instytutu Kolejnictwa we wtorek 9 marca a 37WEa-001 dojechał 29 marca 2021 r.