LTG Cargo rozpoczęło testy inteligentnego systemu zdalnej diagnostyki

LTG Cargo rozpoczęło testy inteligentnego systemu zdalnej diagnostyki

LTG Cargo, firma transportowa należąca do Grupy LTG, rozpoczęła testowanie niezwykle inteligentnych urządzeń do zdalnej diagnostyki lokomotyw. Belgijskie wyposażenie zainstalowane na pięciu lokomotywach typu Siemens pozwoli firmie ocenić zastosowanie zaawansowanych technologii w utrzymaniu floty technicznej i transporcie ładunków. Planuje się, że jeśli ten trwający projekt zakończy się sukcesem, firma będzie w stanie zapewnić jeszcze sprawniejsze utrzymanie floty lokomotyw i zaoszczędzić do 1,5 mln euro rocznie.

Po wprowadzeniu nowego systemu monitoringu firma zaczęła stale monitorować parametry pracy i sygnały szerokiej gamy lokomotyw. Pozwoli to firmie z wyprzedzeniem przewidzieć możliwe zużycie lub awarie części. Urządzenia do zdalnej diagnostyki z lokomotyw będą zbierać odpowiednie parametry diagnostyczne silnika, układu hamulcowego, ogólnego układu lokomotywy, monitorowane będą błędy systematyczne.

Na podstawie zgromadzonych informacji firma opracuje inteligentny system napraw, który pozwoli intuicyjnie dostosować się do rzeczywistego stanu podzespołów i z wyprzedzeniem zdiagnozować ewentualne usterki techniczne oraz zapobiec poważnym awariom.

Technologie, które są szybko wprowadzane na całym świecie, zmieniają sektor kolejowy i logistyczny. Sztuczna inteligencja, internet rzeczy, automatyzacja i robotyka stają się coraz bardziej powszechne, torując drogę do większej wydajności, przejrzystości i zrównoważonego rozwoju. W LTG Cargo stawiamy również na innowacje, zarówno w zakresie usprawniania procesów, jak i utrzymania parku technicznego. Z reguły konserwacja pojazdu odbywa się profilaktycznie lub po fizycznym zauważeniu usterki. Nowe rozwiązania dla laboratorium diagnostycznego pozwolą na zdalne przechwytywanie i analizowanie danych oraz przewidywanie z wyprzedzeniem, kiedy i jakiego rodzaju konserwacja będzie wymagana dla lokomotyw. To z kolei pozwoli zwiększyć obroty lokomotyw, uniknąć przestojów i zapewnić jeszcze wyższą jakość usług – mówi Eglė Šimė, szefowa LTG Cargo.

Po tym, jak eksperyment zostanie uzasadniony, firma ma nadzieję zainstalować urządzenia do zdalnej diagnostyki na 44 lokomotywach typu Siemens. Oczekuje się, że ten pilotażowy projekt będzie kontynuowany do końca 2024 roku.