Krzysztof Wiktorowicz nowym prezesem PKP Intercity Remtrak

Krzysztof Wiktorowicz nowym prezesem PKP Intercity Remtrak

Rada Nadzorcza PKP Intercity Remtrak sp. z o.o., po przeprowadzeniu postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko Prezesa Zarządu spółki PKP Intercity Remtrak, powołała na tę funkcję Pana Krzysztofa Wiktorowicza.

PKP Intercity Remtrak sp. z o.o. specjalizuje się w naprawach rewizyjnych na 3. i 4. poziomie utrzymania wagonów pasażerskich, modernizacjach, zabudowach ramp dla osób niepełnosprawnych, naprawach awaryjnych, itp. W bieżącym roku planowane jest rozpoczęcie napraw głównych na 5-tym poziomie utrzymania. Od 2016 roku spółka prowadzi intensywny proces modernizacji swoich zakładów, prowadzący do rozwoju kompetencji oraz wzrostu zatrudnienia. Proces modernizacji przyniesie większe uniezależnianie się spółki od podmiotów zewnętrznych. Spowoduje także redukcję kosztów napraw wagonów i lokomotyw poprzez wykonywanie większości napraw podzespołów we własnym zakresie oraz podniesienie jakości oferowanych usług, przyczyniając się do większego zaspokajania potrzeb PKP Intercity. Obecnie Spółka zatrudnia 689 pracowników.

Krzysztof Wiktorowicz jest absolwentem Wyższej Szkoły Inżynierskiej im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu oraz uczestnikiem programu Canadian International Management Institute. Ukończył wiele kursów i szkoleń specjalistycznych. Posiada ponad 30-letnie doświadczenie zawodowe w branży transportowej. Przez ten czas zarządzał zespołami liczącymi od kilkudziesięciu do kilkuset pracowników.

W latach 1993-2006 pełnił funkcję m.in. kierownika oddziału napraw wagonów w ZNTK w Ostródzie, dyrektora ds. rozwoju rynku w Dyrekcji Eksploatacji Cystern (DEC/GATX). Był odpowiedzialny za pozyskiwanie nowych klientów, usprawnienie procesów naprawczych z zastosowaniem metod „Lean Manufacturing”, „5S”, „Kaizen”, a także nadzór nad prawidłowym procesem przygotowania wagonów.

W 2006 r. w PCC Rail S.A. pełnił funkcję pełnomocnika zarządu ds. utrzymania i eksploatacji wagonów w spółkach holdingowych PCC Rail. Od 2007 do 2014 r. odpowiadał za nadzór nad funkcjonowaniem zakładu, w szczególności nad procesami produkcji, inwestycjami, realizacją polityki firmy w zakresie monitorowania jakości produktu, wprowadzenie nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań w Track Tec S.A. jako członek zarządu.

W 2014 r. objął funkcję Dyrektora Oddziału Napraw Wagonów w spółce Pol-Miedź Trans sp. z o.o., Grupa KGHM, którą sprawował do r. 2016, organizując naprawy wagonów towarowych, wdrażając nowe technologie i wprowadzając zmiany w procesie napraw i utrzymania wagonów.

W latach 2017-2020 pełnił funkcję członka zarządu w Lotos Kolej  sp. z o.o., gdzie m.in. odpowiadał za usprawnienie i optymalizację obszaru napraw oraz utrzymania i pozyskiwania taboru kolejowego. W drugiej połowie 2020 r. współpracował z Thales Polska sp. z o.o. w zakresie wsparcia realizacji projektu zabudowy systemu ERTMS/ETCS na linii kolejowej E20.