Koleje Mazowieckie wybrały wykonawcę napraw P4 szynobusów SA135

Koleje Mazowieckie wybrały wykonawcę napraw P4 szynobusów SA135

Mazowieckie przewoźnik rozstrzygnął przetarg na naprawy w poziomie utrzymania P4 autobusów szynowych typu 214Mb serii SA 135-015 i SA 135-016. Zwyciężyła oferta konsorcjum firm Serwis Pojazdów Szynowych oraz Serwis Pojazdów Szynowych ASO Piotr Mieczkowski.

Na wykonanie zadania Koleje Mazowieckie przeznaczyły 4 464 900 zł brutto

W postępowaniu wpłynęły trzy oferty. Ofertę nr 1 złożyły Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”, które wyceniły prace na kwotę 2 811 780 zł brutto. Oferta nr 2 w wysokości 2 521 500 zł brutto złożyło konsorcjum Seluch Dariusz Selka oraz Public Transport Service. Trzecią ofertę złożyło konsorcjum firm Serwis Pojazdów Szynowych oraz Serwis Pojazdów Szynowych ASO Piotr Mieczkowski, które za wykonanie napraw chciało 2 410 800 zł brutto.

Koleje Mazowieckie oczekiwały, aby w stałym zakresie naprawy, w trakcie wykonywanych napraw w poziomie utrzymania P4 autobusów szynowych typu 214Mb serii SA135-015 i SA135-016 wykonawca wykonał wszystkie prace wyszczególnione w DSU (za wyjątkiem naprawy zespołów napędowych oraz wymiany kół monoblokowych), a także m.in.: uprał tapicerkę wszystkich foteli pasażerskich, wymienił uszczelki na nowe we wszystkich elementach, zespołach i podzespołach.

W ramach prac dodatkowych wykonawca zintegruje sterownik systemu informacji pasażerskiej z serwerem przewoźnika w celu umożliwienia automatycznego pobierania aktualnego rozkładu jazdy, rozszerzy funkcjonalności rejestratora przebiegu do możliwości rejestrowania przebiegu o wartości siedmiocyfrowej, umożliwi rejestrację dźwięku w kabinie maszynisty przez kamerę czołową systemu monitoringu oraz opracuje rozwiązanie w zakresie połączenia elektrycznego między autobusami szynowymi, które będzie zapewniać w sytuacjach awaryjnych przeniesienie napięcia i umożliwi sterowanie drugim autobusem szynowym przy uszkodzonym generatorze i baterii.