Koleje Mazowieckie odrzuciły oferty Stadler na dostawę do 75 nowych EZT-ów

Koleje Mazowieckie odrzuciły oferty Stadler na dostawę do 75 nowych EZT-ów

Koleje Mazowieckie unieważniły dwa przetargi dotyczące dostawy łącznie do 75 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W postępowaniu jedynym zainteresowanym producentem był Stadler Polska.

W przetargu na dostawę 15 pięcioczłonowych lub porównywalnych ezt, z opcją na dostawę maksymalnie 10 pięcioczłonowych lub porównywalnych ezt oraz z opcją na wykonanie maksymalnie 2 napraw P4 każdego dostarczonego ezt mazowiecki przewoźnik zaplanował budżet w wysokości 1 255 762 965,00 zł brutto. Stadler Polska oczekiwał 1 776 743 056,5 zł brutto.

W przetargu na zawarcie umowy ramowej na dostawę 50 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych nowych pięcioczłonowych lub porównywalnych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) w czterech transzach, mazowiecki przewoźnik na sfinansowanie zamówień planował przeznaczyć, łączną kwotę w 2 431 045 800,00 zł brutto. Ponownie jedyną ofertę, w kwocie 2 762 929 100 zł brutto złożył Stadler Polska.