KIO odrzuciła odwołania Skody i Stadlera w przetargu na dostawę do 200 ezt-ów dla Polregio

KIO odrzuciła odwołania Skody i Stadlera w przetargu na dostawę do 200 ezt-ów dla Polregio

Krajowa Izba Odwoławcza podczas posiedzenia w poniedziałek, 22 sierpnia postanowiła odrzucić odwołania złożone przez Skoda Transportation oraz Stadler Polska w sprawie przetargu spółki Polregio na zakup do 200 zespołów trakcyjnych.

KIO w uzasadnieniu wyroku podkreśliła, że Polregio przedstawiło rzeczowe dowody, poparte opiniami ekspertów na wiarygodność kryteriów oceny ofert w przetargu. Tym samym KIO odrzuciła  argumenty oponentów o zawężaniu konkurencji i podejmowaniu prób obejścia przez Przewoźnika pierwszego werdyktu Izby.

– Cieszymy się z decyzji Krajowej Izby Odwoławczej, która obiektywnie oceniła jakość i wagę argumentów Zamawiającego. Udowodniliśmy, że w naszym interesie, jako przewoźnika  publicznego jest konkretna konfiguracja pojazdów, wynikająca m. in. z najlepszej wiedzy o posiadanych zasobach i możliwości optymalnego ich wykorzystania w trakcie wieloletniego utrzymania nowo zakupionego taboru. Pozwoli to znacząco zdywersyfikować nakłady inwestycyjne, efektywnie wydatkować środki publiczne, a także zwiększyć dostępność nowych pojazdów poprzez racjonalne wykorzystanie możliwości utrzymaniowych spółki  – mówi Artur Martyniuk, Prezes Zarządu Polregio.

Zgodnie z uprzednio wprowadzonymi  przez Polregio zmianami w specyfikacji przetargowej dopuszczone będą pojazdy o konstrukcji aluminiowej i wózkach Jacobsa, jednak producenci, którzy zaproponują takie rozwiązania, nie pozyskają dodatkowych punktów procentowych w ocenie ofert

O komentarz w sprawie odwołania poprosiliśmy jednego z wymienionych producentów. Niestety, spółka nie chce komentować decyzji KIO.

Przypomnijmy, że Polregio ogłosiło postępowanie na podpisanie umowy ramowej na dostawę fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich. Przewoźnik planuje podpisać umowę z jednym lub maks. siedmioma wykonawcami. Spółka chciałaby pozyskać do maks. 60 szt. ezt-ów w wersji I (od 130 do 160 stałych miejsc pasażerskich) i maksymalnie 140 pojazdów w wersji II (min. 210 stałych miejsc pasażerskich).