Już ponad 150 tys. biletów na połączenia PKP IC zakupionych przez KOLEO

Już ponad 150 tys. biletów na połączenia PKP IC zakupionych przez KOLEO

PKP Intercity konsekwentnie rozwija sieć sprzedaży biletów. Od końca października do dziś – w mniej niż miesiąc – podróżni kupili w aplikacjach mobilnych KOLEO oraz na stronie koleo.pl. ponad 150 tys. biletów na połączenia PKP Intercity.

PKP Intercity i Astarium sfinalizowały końcowy etap integracji systemów informatycznych obu spółek. Dzięki temu oferta biletowa przewoźnika dalekobieżnego jest już dostępna na stronie internetowej koleo.pl i w aplikacjach KOLEO na Android oraz iOS.

Od teraz pasażerowie mogą zakupić w KOLEO bilety jednorazowe bezpośrednie i bilety z przesiadką na przejazdy pociągami po Polsce, w tym również bilety przesiadkowe na przewoźników regionalnych. Jeszcze przed osiągnięciem pełnej funkcjonalności, od 26 października do dziś – w mniej niż miesiąc – podróżni kupili w KOLEO ponad 150 tys. biletów na połączenia PKP Intercity.

– Strona internetowa i aplikacja KOLEO to następne kanały sprzedaży z biletami PKP Intercity w ofercie. Ale to też kolejna „cegiełka” w naszych działaniach, mających na celu ułatwienie zakupu biletów. Z naszych danych wynika, że Polacy coraz chętniej kupują bilety przez Internet – to szybkie i wygodne. Dlatego staramy się, aby każdy podróżny mógł zakupić bilet PKP Intercity w swojej ulubionej aplikacji – mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.

– Dołączenie PKP Intercity do KOLEO to bardzo ważny krok dla polskiej kolei, na który zarówno my, jak i pasażerowie czekaliśmy od dawna. PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, a KOLEO to największy niezależny sprzedawca biletów kolejowych w Polsce. Wiem, że połączenie KOLEO z PKP Intercity ułatwi i przyspieszy tysiącom pasażerów z całej Polski zakup biletów. Wierzę też, że przyczyni się to do tego, że kolej jako środek transportu jeszcze bardziej zyska na popularności – powiedział Kuba Czajkowski, prezes zarządu Astarium, właściciela platformy KOLEO.

PKP Intercity systematycznie poszerza sieć sprzedaży biletów. W ostatnich miesiącach partnerami narodowego przewoźnika zostali mPay S.A. oraz Teroplan S.A. obsługujący platformę e-podróżnik.pl. Pasażerowie chętnie korzystają z rozszerzonej sieci sprzedaży – przez aplikację mPay i serwis e-podróżnik podróżni kupili już ponad 600 tys. biletów na połączenia PKP Intercity.

Współpraca z KOLEO także odbywa się w ramach nowego modelu sprzedaży agencyjnej, który PKP Intercity wprowadziło we wrześniu 2021 r. Charakteryzuje się on ujednoliconymi warunkami handlowymi dla wszystkich partnerów. Upraszcza to formalności związane z rozpoczęciem współpracy. Dzięki temu coraz więcej partnerów może zaoferować bilety PKP Intercity w swoich kanałach sprzedaży. ­

Coraz więcej biletów kupowanych przez kanały zdalne – PKP Intercity stawia na ich rozwój

Rozwój kanałów zdalnych i rozszerzanie sieci sprzedaży to część strategii rozwoju PKP Intercity. Jako jeden z kluczowych celów wyznacza ona usprawnienie i uproszczenie procesu obsługi podróżnych poprzez wprowadzenie kolejnych rozwiązań cyfrowych. Celem jest szybki, prosty i intuicyjny zakup biletu w preferowanej przez klienta aplikacji lub stronie internetowej.

Ta forma zakupu cieszy się rosnącą popularnością – obecnie przez kanały zdalne, przede wszystkim internet lub aplikację mobilną, bilety PKP Intercity kupuje już 70% pasażerów, a w 2019 r., korzystało z niej 54,3% podróżnych.