Już 200 tys. biletów na połączenia PKP Intercity kupione przez aplikację mPay i serwis e-podróżnik

Już 200 tys. biletów na połączenia PKP Intercity kupione przez aplikację mPay i serwis e-podróżnik

Pasażerowie chętnie korzystają z rozszerzonej w ostatnich tygodniach sieci sprzedaży biletów PKP Intercity. Przez aplikację mPay i serwis e-podróżnik podróżni kupili już 200 tys. biletów na połączenia przewoźnika.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w ostatnim czasie PKP Intercity rozszerzyło sieć sprzedaży biletów. Od 31 maja br. można je kupić przez aplikację mPay, a od 2 czerwca taka możliwość jest dostępna w serwisie e-podróżnik.pl. Rozszerzona oferta platform spotkała się z dużym zainteresowaniem podróżnych – już 200 tys. biletów PKP Intercity zostało zakupionych w ten sposób.

Łatwiejsze planowanie kolejowych podróży

W serwisie e-podróżnik.pl, należącym do firmy Teroplan, można bezpośrednio zakupić bilety PKP Intercity z rezerwacją miejsca siedzącego. W razie potrzeby, po zakupie, pasażer może samodzielnie zmodyfikować bilet – zmienić nazwisko podróżnego lub wymienić bilet na inny. Na platformie dostępne są obecnie bilety wielu przewoźników autobusowych i kolejowych. Podróżni korzystający na części trasy z przejazdu pociągiem PKP Intercity, a na drugiej części z usług innego przewoźnika, którego oferta jest także dostępna na platformie, mogą w jednej transakcji nabyć i opłacić bilety obu przewoźników.

Z kolei obecność oferty PKP Intercity na platformie mPay to także duże ułatwienie dla podróżnych korzystających z transportu mieszanego. Aplikacja mPay umożliwia m.in. zakup biletów komunikacji miejskiej w wielu polskich miastach.

Nowy model sprzedaży agencyjnej zdaje egzamin

Obydwie współprace zostały nawiązane w ramach nowego modelu sprzedaży agencyjnej, który PKP Intercity wprowadziło we wrześniu 2021 r. Wyróżnia się on ujednoliconymi warunkami handlowymi dla wszystkich partnerów, co znacznie upraszcza kwestie formalne związane z rozpoczęciem współpracy. Planowane jest dołączenie kolejnych partnerów, którzy rozszerzą swoją ofertę dla klientów o możliwość zakupu biletów PKP Intercity.

– Zakup biletu na połączenia PKP Intercity systematycznie staje się coraz prostszy. Dane sprzedażowe pokazują, że klienci chętnie korzystają z dodatkowych możliwości. Cieszymy się, że wprowadzony przez nas nowy model sprzedaży agencyjnej zdaje egzamin. Korzystają na tym podróżni, my i nasi partnerzy. Planujemy dalej rozwijać się w tym kierunku, bo Polacy preferują zakup biletów kolejowych przez kanały zdalne – mówi Tomasz Gontarz, Członek Zarządu PKP Intercity.

Coraz więcej biletów kupowanych przez kanały zdalne

W pierwszym półroczu bilety PKP Intercity przez kanały zdalne, przede wszystkim internet lub aplikację mobilną, kupiło 67,6% pasażerów. Ta forma zakupu cieszy się rosnącą popularnością – w pierwszym półroczu 2019 r., korzystało z niej 53,8% podróżnych. Jednocześnie Polacy coraz rzadziej kupują bilety w kasach i przez terminale mobilne.

W pierwszym półroczu 2019 roku ich udział w sprzedaży wyniósł 46,2%, a w pierwszych sześciu miesiącach br. już tylko 32,4%.

Cel: jak najłatwiejszy zakup biletów PKP Intercity

Dalsze rozszerzenie sieci sprzedaży biletów jest elementem realizowanej strategii PKP Intercity, która jako jeden z kluczowych celów wyznacza usprawnienie i uproszczenie procesu obsługi podróżnych poprzez wprowadzenie kolejnych rozwiązań cyfrowych.

W ciągu kilku najbliższych lat PKP Intercity planuje m.in. wprowadzić nowoczesny system sprzedaży biletów, uruchomić program lojalnościowy i rozwijać zdalne kanały sprzedaży. Jeszcze w 2022 roku pasażerowie będą mogli korzystać z nowej, łatwej w obsłudze aplikacji mobilnej PKP Intercity, która jest projektowana zgodnie z najnowszymi trendami i będzie oferowała szereg ułatwień dla podróżnych.