SKM Warszawa otworzyła oferty w postępowaniu na wykonanie usługi przeglądu P4, czwartego poziomu utrzymania, dziewięciu pojazdów EZT 35WE wraz z pracami dodatkowymi planowymi oraz pracami dodatkowymi pozaplanowymi.
Na realizację zamówienia stołeczny przewoźnik zamierzał przeznaczyć 77 987 338,20 zł brutto, w tym: 68 007 438,00 zł brutto na zamówienie podstawowe oraz 9 979 900,20 zł brutto w przypadku skorzystania z prawa opcji.
Oferty złożyli:
Wykonawca | Cena za zakres podstawowy | Cena za zakres opcjonalny | Termin realizacji usługi |
Newag | 54 243 000,00 zł | 6 517 511,70 zł | 64 dni |
Public Transport Service | 45 309 510,00 zł | 4 547 499,78 zł | 64 dni |
Serwis Pojazdów Szynowych | 54 243 000,00 zł | 5 189 455,00 zł | 69 dni |
Pesa Mińsk Mazowiecki | 46 217 250,00 zł | 6 783 573,00 zł | 69 dni |
Z przedstawionych danych wynika, że najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Public Transport Service.
O wyborze wykonawcy zdecydują trzy kryteria, cena za zakres podstawowy – 65 pkt, cena za zakres opcjonalny – 15 pkt oraz termin realizacji usługi – 20 pkt.
Przewoźnik oczekuje, aby wykonawca udzielił gwarancji jakości na każdy pojazd na okres 24 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego danego pojazdu.
W ramach obsługi P4 SKM Warszawa oczekuje m.in. aby wykonane były wszelkie legalizacje urządzeń poddozorowych oraz związanych z bezpieczeństwem, oraz zostać zachowane (w razie konieczności odnowione) oznakowanie zespołów poddozorowych (np. zbiorników ciśnieniowych) a przed odbiorem końcowym, aby każdy pojazd kompleksowo został umyty.
Przewoźnik wymagał także modernizacji lub wymiany kompletu radiotelefonów do pracy w standardzie GSM-R, wraz z montażem anten GSM-R, przeprowadzenie procesu certyfikacji pojazdu w celu uzyskania nowego dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego bez ograniczeń.
W pulpitach maszynisty należy zamontować czytnik dotykowy kart dostępowych typu MIFARE w standardzie Warszawskiej Karty Miejskiej (legitymacja pracownicza Zamawiającego), zapewniającego aktywację/dezaktywację pulpitu maszynisty oraz rejestrację tego faktu w rejestratorze zdarzeń umożliwiając w sposób jednoznaczny określenie użytej karty.
Lista przewidzianych prac dodatkowych pozaplanowych obejmuje blisko 50 czynności. Przewoźnik myśli np. o wymianie osi tocznej zestawu kołowego, wymianie szyb czy tavlic LCD 38”.