Jedna z nowych jednostek ED160 wozi już pasażerów

Jedna z nowych jednostek ED160 wozi już pasażerów

Choć jeszcze wczoraj informowaliśmy, że dwie nowe jednostki ED160 zaczną wozić pasażerów pod koniec października, to kłopoty taborowe zweryfikowały rzeczywistość.

We wtorek, 11 października 2022 r. pojazd ED160-022 obsługiwał połączenie IC Karłowicz, poranny IC 13112 relacji Warszawa Wsch. – Kraków Gł. oraz wieczorem 31112 relacji Kraków Gł. – Warszawa Wsch. Jak się dowiedzieliśmy, skład ten ma obsługiwać tą relację również w środę, 12 października.

Zaznaczmy jednak, że kursów tych nie należy traktować jako rozpoczęcie pełnej eksplantacji nadzorowanej a jedynie ratowanie sytuacji taborowej. Ze względu na niepełne przeszkolenie obsługi, niedostępny dla pasażerów był WARS.

Dodajmy, że skład ED160-021 przebywa w Krakowie, gdzie odbywają się szkolenia drużyn konduktorskich.

Dlaczego PKP Intercity skorzystało z nowego taboru? Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, przewoźnik ma problemy z innymi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi, szczególnie z pojazdami ED161. Z 20 jednostek, sześć pojazdów jest wyłączonych z eksplantacji, w tym dwa mocno uszkodzone (ED161-016 po kolizji z samochodem ciężarowym oraz ED161-020 po przejechaniu ubytku szyny ).

Sam przewoźnik poinformował , że 12 października 2022 r. z przyczyn technicznych cztery pociągi IC zostaną uruchomione zastępczymi składami wagonowymi:

  • IC 6220/1 „Konopnicka” relacji Wrocław Główny – Lublin Główny w zestawieniu: dwa wagony klasy 1, wagon gastronomiczny oraz sześć wagonów klasy 2, w tym wagon przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnością poruszających się na wózkach. 
  • IC nr 2100/1,,Czartoryski” relacji Lublin Główny – Łódź Fabryczna w zestawieniu: dwa wagony klasy 1, wagon gastronomiczny oraz sześć wagonów klasy 2, w tym wagon przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnością poruszających się na wózkach.
  • IC nr 18108/9 „Włókniarz” relacji Łódź Fabryczna – Szczecin Główny w zestawieniu: dwa wagony klasy 1, wagon gastronomiczny oraz sześć wagonów klasy 2, w tym wagon przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnością poruszających się na wózkach. 
  • IC nr 81109/8 „Włókniarz” relacji Szczecin Główny – Łódź Fabryczna w zestawieniu: dwa wagony klasy 1, wagon gastronomiczny oraz sześć wagonów klasy 2, w tym wagon przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnością poruszających się na wózkach. 

AKTUALIZACJA

Jak poinformowała Agnieszka Serbeńska z zespołu prasowego PKP Intercity, pojazd ED160-022 został jednorazowo dopuszczony do ruchu z pasażerami.

– Skład obsługujący pociąg Karłowicz z przyczyn technicznych nie mógł wyjechać w trasę. Z powodu na ograniczenia w ruchu w węźle krakowskim nie było można podstawić zastępczego składu wagonowego. Zmiana taboru została wprowadzona na 11 i 12 października – dodaje Serbeńska.