Falstart przejazdu składów wagonowych na CMK z prędkością 200 km/h

Falstart przejazdu składów wagonowych na CMK z prędkością 200 km/h

Jak już informowaliśmy, od niedzieli wybrane połączenia na trasie Warszawa – Kraków – Warszawa miały jeździć z prędkością 200 km/h. Niestety pewne problemy ograniczają prędkości do 160 km/h, przez co składy doznają kilkuminutowych opóźnień.

Cezary Nowak, rzecznik PKP Intercity, potwierdził, że lokomotywy Vectron poruszają się z prędkością 160 km/h.

Zgodnie z założonym rozkładem jazdy, elektrowozy powinny rozwijać prędkość do 200 km/h na niektórych odcinkach CMK. Zgłosiliśmy sprawę do firmy leasingowej oraz do Siemensa. Spodziewamy się szybkiego rozwiązania problemu – dodaje Nowak.

O problemach krótko wypowiedział się przedstawiciel Siemensa.

Pracujemy nad szybkim rozwiązaniem tej kwestii, by PKP Intercity mogło w pełni wykorzystać możliwości lokomotywy Vectron – zaznaczył Marcin Górecki.

Już po publikacji artykułu otrzymaliśmy informacje dlaczego wybrane połączenia EIP zmieniły kategorię na EIC.

Obniżenie dostępności o jedną jednostkę ED250 wynika z uszkodzenia jednego pojazdu, skierowaniu kolejnej jednostki na testy homologacyjne w Austrii oraz wykonywania prac utrzymaniowo-przeglądowyc – tłumaczy Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Jak dodał Nowak, we współpracy z czeskimi kolejami CD od 4 listopada 2023 r. PKP Intercity wdrożyło do eksploatacji kolejne lokomotywy Vectron.

Trzy takie lokomotywy do 9 grudnia 2023 r. będą obsługiwać następujące połączenia:

  • 14003/41002 Polonia  codziennie
  • 14005/41004 Batory codziennie
  • 1301/3110 od poniedziałku do piątku
  • 1309/3104 od poniedziałku do piątku i niedziele
  • 1651/6150 Śnieżka w soboty

Od 10 grudnia 2023 r. , czyli wejścia w życie nowego RJ 2023/2024, lokomotywy Vectron będą kursowały z połączeniami

  • 40001/44000 Moravia codziennie
  • 14009/41008 Silesia codziennie
  • 14007/41006 Silesia codziennie
  • 14005/41004 Batory codziennie
  • 64000/46001 Danubius codziennie.