Jak już informowaliśmy, od niedzieli wybrane połączenia na trasie Warszawa – Kraków – Warszawa miały jeździć z prędkością 200 km/h. Niestety pewne problemy ograniczają prędkości do 160 km/h, przez co składy doznają kilkuminutowych opóźnień.
Cezary Nowak, rzecznik PKP Intercity, potwierdził, że lokomotywy Vectron poruszają się z prędkością 160 km/h.
Zgodnie z założonym rozkładem jazdy, elektrowozy powinny rozwijać prędkość do 200 km/h na niektórych odcinkach CMK. Zgłosiliśmy sprawę do firmy leasingowej oraz do Siemensa. Spodziewamy się szybkiego rozwiązania problemu – dodaje Nowak.
O problemach krótko wypowiedział się przedstawiciel Siemensa.
Pracujemy nad szybkim rozwiązaniem tej kwestii, by PKP Intercity mogło w pełni wykorzystać możliwości lokomotywy Vectron – zaznaczył Marcin Górecki.
Już po publikacji artykułu otrzymaliśmy informacje dlaczego wybrane połączenia EIP zmieniły kategorię na EIC.
Obniżenie dostępności o jedną jednostkę ED250 wynika z uszkodzenia jednego pojazdu, skierowaniu kolejnej jednostki na testy homologacyjne w Austrii oraz wykonywania prac utrzymaniowo-przeglądowyc – tłumaczy Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Jak dodał Nowak, we współpracy z czeskimi kolejami CD od 4 listopada 2023 r. PKP Intercity wdrożyło do eksploatacji kolejne lokomotywy Vectron.
Trzy takie lokomotywy do 9 grudnia 2023 r. będą obsługiwać następujące połączenia:
- 14003/41002 Polonia codziennie
- 14005/41004 Batory codziennie
- 1301/3110 od poniedziałku do piątku
- 1309/3104 od poniedziałku do piątku i niedziele
- 1651/6150 Śnieżka w soboty
Od 10 grudnia 2023 r. , czyli wejścia w życie nowego RJ 2023/2024, lokomotywy Vectron będą kursowały z połączeniami
- 40001/44000 Moravia codziennie
- 14009/41008 Silesia codziennie
- 14007/41006 Silesia codziennie
- 14005/41004 Batory codziennie
- 64000/46001 Danubius codziennie.