Dworzec w Jastarni zostanie przebudowany [WIZUALIZACJE]

Dworzec w Jastarni zostanie przebudowany [WIZUALIZACJE]

PKP S.A. ogłosiły przetarg na przebudowę dworca kolejowego Jastarnia.

Dworzec w Jastarni jest dworcem funkcjonującym sezonowo. Według klasyfikacji PKP ma kategorię dworca turystycznego. Budynek powstał w 1924, wzniesiony w stylu kaszubskim. W latach 2011-2013 przeprowadzona została modernizacja „Helskiego korytarza kolejowego” – przebudowano perony. Teraz przyszedł czas na dworzec.

Parter

Poczekalnia pozostanie w niezmienionej lokalizacji. Zostanie w całości wyremontowana i wyposażona w większą ilość miejsc do siedzenia, dwa stanowiska kasowe oraz zmodernizowane instalacje.

W ścianie szczytowej zostały zaprojektowane dodatkowe drzwi, które prowadzą do ogólnodostępnego węzła sanitarnego – dostosowanego do obecnych standardów PKP. Dodatkowo zostało zaprojektowane wejście do sanitariatów od strony poczekalni. Toalety zostały zaprojektowane z myślą o potrzebach osób niepełnosprawnych.

Część dobudowana zlokalizowana od strony północno-zachodniej pozostanie niezmieniona. Planuje się jedynie wymianę stolarki, ślusarki, pokrycia dachowego, a także wykonanie dodatkowego zaplecza socjalnego, tak aby ta część budynku mogła funkcjonować samodzielnie.

W istniejącej części zachodniego skrzydła budynku zaproponowano lokalizację lokalu usługowego, do którego prowadzi oddzielne wejście od strony południowej.

Piętro

Pomieszczenia  zostaną wykorzystane jako pomieszczenia techniczne, niezbędne do funkcjonowania budynku dworca.

Piwnica

Piwnica zostanie częściowo wyłączona z użytkowania, z uwagi na utrudnioną możliwości wykorzystania na cele użytkowe. Aby zapobiegać postępującemu zawilgoceniu w piwnicy zostaną wykonane wylewki betonowe z izolacją dwustronną, a następnie wykonany docisk w postaci płytek gresowych.

Wokół dworca

Od strony wschodniej zaprojektowano nową wiatę w konstrukcji stalowej, wypełnionej ozdobnymi elementami szklanymi i drewnianymi. Wiata przykrywa parking rowerowy, znajdujący się po prawej stronie od głównego wejścia do budynku. Od strony miasta przy elewacji wschodniej zaprojektowano miejsce dla bankomatu dostępnego z poziomu chodnika.

Wokół budynku przewiduje się wyburzenie ramp, i zaprojektowanie chodników. Wejścia do poczekalni, węzła sanitarnego, lokalu komercyjnego oraz do centrali sterującej spółki PKP PLK przewiduje się bezpośrednio z poziomu terenu.

Znajdujący się na działce budynek szaletu miejskiego z uwagi na zły stan techniczny oraz brak walorów estetycznych zostanie zburzony. W miejscu budynku szaletu zostały zaprojektowane dwa miejsca parkingowe – jedno dla osób niepełnosprawnych, oraz jedno przeznaczone do ładowania samochodów elektrycznych.

Szacuje się, że planowana inwestycja zostanie zrealizowana w ciągu ok. 20 miesięcy. W tym czasie pasażerowie będą korzystać z dworca tymczasowego.

Termin składania ofert mija 7 czerwca 2022 r., o godz. 12:00. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena brutto.

Roboty będące przedmiotem zamówienia zostały opracowane przez PAKA Architekci.