PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w powtórzonym przetargu na przygotowanie projektów wykonawczych i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Prace na obwodnicy towarowej Poznania”. Zgłosiło się ośmiu wykonawców.
Na sfinansowanie zmówienia zarządca infrastruktury zamierza przeznaczyć 2 118 444 814,49 zł brutto.
Oferty złożyli:
- Strabag – 1 879 318 080,90
- Konsorcjum: Trakcja (lider), PPM-T , AŽD Praha – 1 887 583 333,23 zł brutto
- Konsorcjum: PORR (lider), Trakcja System – 1 766 869 170,00 zł brutto
- Konsorcjum: ZUE (lider), NDI, NDI ENERGY – 1 844 847 463,79 zł brutto
- Konsorcjum: ZRK DOM w Poznaniu (lider), ALUSTA, INTOP Warszawa – 1 717 114 176,53 zł brutto
- Torpol- 1 466 939 732,30 zł brutto
- Intercor – 1 998 771 736,83 zł brutto
- Budimex – 1 819 507 915,59 zł brutto
Zamawiający zamierza dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie prac budowlanych na odcinkach lk 272, 352, 354, 394, 395, 801, 802, 803, 805 oraz budowie nowej linii 853. Prace obejmą także budowę nowych przystanków: Poznań Suchy Las, Poznań Piątkowo, Poznań Naramowice, Poznań Koziegłowy, Poznań Zieliniec, Poznań Kobylepole, Poznań Franowo oraz Swarzędz Nowa Wieś. Po modernizacji pociągi pasażerskie miałyby jeździć z prędkością 100-120 km/h.
Zamówienie ma zostać zrealizowane w ciągu 43 miesięcy od dnia rozpoczęcia prac.
Umożliwi to jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 100-120 km/h.
Projekt „Prace na obwodnicy towarowej Poznania” ubiega się o dofinansowanie przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”(Connecting Europe Facility – CEF2). PKP Polskie Linie Kolejowe zastrzegają sobie możliwość unieważnienia postępowania w przypadku braku unijnego dofinansowania.