Duże zainteresowanie przebudową kolejowej obwodnicy Poznania

Duże zainteresowanie przebudową kolejowej obwodnicy Poznania

PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w powtórzonym przetargu na przygotowanie projektów wykonawczych i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Prace na obwodnicy towarowej Poznania”. Zgłosiło się ośmiu wykonawców.

Na sfinansowanie zmówienia zarządca infrastruktury zamierza przeznaczyć 2 118 444 814,49 zł brutto.

Oferty złożyli:

  • Strabag  – 1 879 318 080,90
  • Konsorcjum: Trakcja  (lider), PPM-T , AŽD Praha  – 1 887 583 333,23 zł brutto
  • Konsorcjum: PORR  (lider), Trakcja System – 1 766 869 170,00 zł brutto
  • Konsorcjum: ZUE (lider), NDI, NDI ENERGY – 1 844 847 463,79 zł brutto
  • Konsorcjum: ZRK DOM w Poznaniu (lider), ALUSTA, INTOP Warszawa – 1 717 114 176,53 zł brutto
  • Torpol- 1 466 939 732,30 zł brutto
  • Intercor – 1 998 771 736,83 zł brutto
  • Budimex –  1 819 507 915,59 zł brutto

Zamawiający zamierza dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie prac budowlanych na odcinkach lk 272, 352, 354, 394, 395, 801, 802, 803, 805 oraz budowie nowej linii 853. Prace obejmą także budowę nowych przystanków: Poznań Suchy Las, Poznań Piątkowo, Poznań Naramowice, Poznań Koziegłowy, Poznań Zieliniec, Poznań Kobylepole, Poznań Franowo oraz Swarzędz Nowa Wieś. Po modernizacji pociągi pasażerskie miałyby jeździć  z prędkością 100-120 km/h.

Zamówienie ma zostać zrealizowane w ciągu 43 miesięcy od dnia rozpoczęcia prac.  

Umożliwi to jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 100-120 km/h.

Projekt „Prace na obwodnicy towarowej Poznania” ubiega się o dofinansowanie przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”(Connecting Europe Facility – CEF2). PKP Polskie Linie Kolejowe zastrzegają sobie możliwość unieważnienia postępowania w przypadku braku unijnego dofinansowania.