Dostawa składów KISS dla Kolei Węgierskich na finiszu

Dostawa składów KISS dla Kolei Węgierskich na finiszu

Dobiega końca realizacja kontraktu na dostawę 40 składów KISS zamówionych przez Koleje Węgierskie. Już 35 pojazdów jest w eksploatacji.

Jak poinformowała „Kolejowy Portal” Marta Jarosińska Dyrektor ds. Komunikacji i Marketingu w Stadler Polska aktualnie 38 pojazdów KISS z 40 zamówionych przez MAV jest już na Węgrzech, 35 z nich jest w eksploatacji, a 3 są w fazie testów i wkrótce wejdą do służby.

– Dwie ostatnie jednostki są w trakcie dostaw – dodała Jarosińska.

Mimo wprowadzonych sankcji na Białoruś, pojazdy były wybudowane w Mińsku. Dlaczego?

Nasza rozmówczyni przyznała, że cały materiał (do produkcji składów przyp. red.) został dostarczony do Stadler Mińsk przed wejściem w życie sankcji.

– Zamówienie mogło zostać zrealizowane na miejscu zgodnie z ich zapisami – zaznaczyła Dyrektor ds. Komunikacji i Marketingu w Stadler Polska.

Przypomnijmy, że w kwietniu 2017 r. MÁV -START i Stadler podpisali umowę ramową na dostawę 40 6-wagonowych zespołów trakcyjnych KISS. W sierpniu 2017 r. przewoźnik zamówił 11 składów. Następnie w połowie grudnia 2018 podpisano umowę na dostawę kolejnych ośmiu pojazdów a na początku stycznia 2020 r. MÁV-START skorzystał ze swojego prawa i zamówił ostatnie 21 składów.

Pociągi KISS dla Kolei Węgierskich mają blisko 156 metrów długości, 2,8 m. szerokości i są wysokie na 4,6 m. Mogą pomieścić 600 pasażerów, są wyposażone w cztery toalety, w tym jedną dla pasażerów o ograniczonej mobilności. Pojazdy zaprojektowano zgodnie z najnowszymi normami bezpieczeństwa, są wyposażone w systemy sterowania pociągiem EVM i ETCS poziomu 2, dzięki czemu będą mogły jeździć z maksymalną prędkością 160 km/h na zmodernizowanych liniach kolejowych Węgier. Komfort pasażerów zwiększy wyjątkowo płynna praca, nowoczesny system informacji pasażerskiej, przestronne i jasne wnętrze, najnowocześniejsza klimatyzacja i darmowa sieć WIFI.