Do Żmigrodu przyjechał trzeci skład ATR803 dla Ferrovie Nord Milano

Do Żmigrodu przyjechał trzeci skład ATR803 dla Ferrovie Nord Milano

Dziś rano na tor doświadczalny Instytutu Kolejnictwa przyjechał trzeci skład ATR803 dla włoskiego przewoźnika Ferrovie Nord Milano. Kontrakt ramowy Stadlera z FNM przewiduje dostawę do 50 pojazdów.

Trójczłonowe pociągi ATR803 oferują łącznie 328 miejsc pasażerskich, z czego 168 to miejsca siedzące. Zostały zaprojektowane, aby osiągnąć maksymalną prędkość 140 km/h. Wyposażone są w toaletę, oświetlenie LED, Wi-Fi, gniazda 230 V, złącza USB oraz system informacji pasażerskiej. Dodatkowo posiadają system wspomagania świetlnego przeznaczony do sygnalizowania otwierania i zamykania drzwi. Dostępność dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej jest łatwiejsza dzięki ruchomym platformom, które kompensują odległość między drzwiami a peronem. Są też miejsca na wózki i rowery.

Stadler szczególną uwagę zwrócił na zrównoważenie społeczne i ekologiczne. Za napęd pociągu odpowiada specjalny moduł (Power Pack), który zawiera dwa niskoemisyjne silniki wysokoprężne najnowszej generacji (stopień V z katalizatorem SCR) oraz dwa zestawy akumulatorów trakcyjnych. 

Pociągi wyprodukowane w zakładach Stadlera w Siedlcach będą obsługiwały połączenia regionalne głównie w północnych regionach Włoch.

FLIRT dla FNM to pojazd trójczłonowy wyposażony w silnik spalinowy najnowszej generacji a także w pomocnicze baterie – dzięki temu tam, gdzie nie jest wskazane używanie silników diesla – np. na stacjach, maszynista będzie mógł uruchomić napęd elektryczny.