Dziś rano na tor doświadczalny Instytutu Kolejnictwa przyjechał trzeci skład ATR803 dla włoskiego przewoźnika Ferrovie Nord Milano. Kontrakt ramowy Stadlera z FNM przewiduje dostawę do 50 pojazdów.
Trójczłonowe pociągi ATR803 oferują łącznie 328 miejsc pasażerskich, z czego 168 to miejsca siedzące. Zostały zaprojektowane, aby osiągnąć maksymalną prędkość 140 km/h. Wyposażone są w toaletę, oświetlenie LED, Wi-Fi, gniazda 230 V, złącza USB oraz system informacji pasażerskiej. Dodatkowo posiadają system wspomagania świetlnego przeznaczony do sygnalizowania otwierania i zamykania drzwi. Dostępność dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej jest łatwiejsza dzięki ruchomym platformom, które kompensują odległość między drzwiami a peronem. Są też miejsca na wózki i rowery.
Stadler szczególną uwagę zwrócił na zrównoważenie społeczne i ekologiczne. Za napęd pociągu odpowiada specjalny moduł (Power Pack), który zawiera dwa niskoemisyjne silniki wysokoprężne najnowszej generacji (stopień V z katalizatorem SCR) oraz dwa zestawy akumulatorów trakcyjnych.
Pociągi wyprodukowane w zakładach Stadlera w Siedlcach będą obsługiwały połączenia regionalne głównie w północnych regionach Włoch.
FLIRT dla FNM to pojazd trójczłonowy wyposażony w silnik spalinowy najnowszej generacji a także w pomocnicze baterie – dzięki temu tam, gdzie nie jest wskazane używanie silników diesla – np. na stacjach, maszynista będzie mógł uruchomić napęd elektryczny.