Deutsche Bahn zamówiło 73 nowe pociągi ICE

Deutsche Bahn zamówiło 73 nowe pociągi ICE

W ramach jednego z największych projektów zakupowych w historii firmy, Deutsche Bahn zamówiło 73 nowe pociągi ICE, z czego 56 pociągów ICE L dostarczy hiszpańskie Talgo, a 17 pojazdów ICE 3neo wyprodukuje Siemens Mobility.

W nadchodzących latach DB przejdzie kompleksowe odmłodzenie. Dotyczy to zarówno sieci kolejowej, jak i naszych pociągów. Już w tym roku będziemy otrzymywać średnio trzy nowe pociągi ICE miesięcznie. Dzięki dodatkowym dwóm miliardom euro przyspieszymy odmłodzenie naszej floty pociągów. Ludzie chcą jeździć pociągiem. Dzięki nowym pociągom, większemu komfortowi i szybszym połączeniom wychodzimy naprzeciw rosnącemu popytowi na przyjazną dla środowiska mobilność na kolei – powiedział dr Michael Peterson, członek zarządu DB ds. długodystansowego transportu pasażerskiego.

Dzięki inwestycji średni wiek pociągów ICE i Intercity spadnie z obecnych 18 lat do 12 lat do 2030 r.

Nowe pociągi oznaczają postęp na kolei – szybko, cyfrowo, bez barier. Nie tylko zwiększają tak bardzo potrzebną pojemność, ale także poprawiają jakość i komfort pasażerów. W połączeniu z naszym pakietem działań mających na celu modernizację sieci, odmłodzenie floty zapewni przede wszystkim jedno: większą niezawodność działania – dodał dr Volker Wissing, federalny minister ds. cyfryzacji i transportu.

Nowe pociągi powiększą flotę ICE o kolejne 39 000 miejsc. Będzie to łącznie 90 ICE 3neo i 79 ICE L.

ICE L, który osiąga prędkość maksymalną 230 km/h, po raz pierwszy będzie kursował między Berlinem a Amsterdamem od października 2024 r. Dzięki temu dodatkowemu zamówieniu na kolejne pociągi, ICE L będą wykorzystywane nie tylko na poszczególnych trasach, ale w całych Niemczech. ICE L oferuje również znacznie lepsze poczucie przestrzeni dzięki krótszym wagonom, nowej koncepcji oświetlenia i nowemu projektowi wnętrza. Dzięki wielosystemowej lokomotywie możliwe jest również oszczędne czasowo użytkowanie w ruchu transgranicznym. W przyszłości będą to również połączenia do Danii (Kopenhaga) i Austrii (Wiedeń).

Nowe zamówienie od Deutsche Bahn jest największym w historii firmy i pokazuje zaufanie europejskiego operatora do innowacji, które nasze pociągi wprowadzą na rynek niemiecki, poprawiając dostępność, komfort, efektywność energetyczną i niezawodność. Ten nowy kontrakt to wspaniała wiadomość dla wszystkich profesjonalistów w Talgo, którzy ciężko pracują każdego dnia, aby wyprodukować pociągi ICE L najnowszej generacji, a także jest to świetna wiadomość dla hiszpańskiego przemysłu kolejowego i jego technologii, ze względu na sukces konsolidacji krajowego punktu odniesienia na najbardziej dynamicznym i wymagającym rynku kolei dalekobieżnych w Europie – powiedział Carlos Palacio Oriol, prezes Talgo.

Pierwsze ICE 3neo są w użyciu od grudnia 2022 roku i sprawdziły się wyjątkowo dobrze. Dzięki nowej windzie ICE 3neo oferuje również znacznie lepsze wsiadanie dla osób na wózkach inwalidzkich. Z maksymalną prędkością 300 km/h ICE 3neo jest przeznaczony głównie do połączeń na niemieckich torach wyścigowych, na przykład między NRW i Frankfurtem oraz dalej do/z Monachium (nową szybką trasą Wendlingen–Ulm) lub między Berlinem i Monachium. W 2024 r. pociąg zastąpi następnie awaryjne poprzednie modele na połączeniach z Frankfurtu do Amsterdamu i Brukseli.

Wraz z dostawą 90 pociągów ICE 3neo, Siemens Mobility zapewnia dużą część nowych możliwości DB w zakresie dalekobieżnego transportu pasażerskiego. Pociągi są oparte na naszej sprawdzonej platformie Velaro, zapewniającej krótki czas dostawy, długoterminową rentowność, niezawodne działanie i szybszą transformację transportu. Pierwsze pociągi z rodziny ICE 3neo zachwycają pasażerów od grudnia 2022 r. swoim wyrafinowanym komfortem i zaawansowaną technologią – powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility.

Z maksymalną prędkością 320 km/h, ICE 3neo to jeden z najszybszych członków floty ICE. Pociąg posiada 439 miejsc siedzących i liczne innowacje dla większego komfortu i wygody.