DB i ÖBB rozszerzają ruch transgraniczny

DB i ÖBB rozszerzają ruch transgraniczny

Ruch kolejowy między Niemcami a Austrią kwitnie. Do końca roku Deutsche Bahn (DB) i Austriackie Koleje Federalne (ÖBB) spodziewają się około 40 procent więcej pasażerów niż pięć lat temu. W związku z tym obie firmy nadal rozszerzają swoje transgraniczne usługi dalekobieżne między sąsiednimi krajami.

Wraz ze zmianą rozkładu jazdy od grudnia, pojawi się kolejne połączenie ICE między Berlinem a Wiedniem przez Norymbergę. Przedłużenie trasy do Hamburga zapewni metropolii Łaby kolejne codzienne połączenie ze stolicą Austrii. 

Trend w kierunku kolei nie słabnie. Coraz więcej osób w Niemczech i Austrii decyduje się na pociąg przyjazny dla klimatu, aby podróżować do sąsiedniego kraju. Dzięki nowym pociągom, większemu komfortowi i większej liczbie połączeń chcemy jeszcze bardziej stymulować wzrost. Można to osiągnąć jedynie wspólnym wysiłkiem zaangażowanych przedsiębiorstw kolejowych. Rozszerzenie międzynarodowego rozkładu jazdy w ścisłej współpracy z ÖBB jest naszą odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie -powiedział Stefanie Berk, Członek Zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży w DB Fernverkehr.

Od grudnia DB i ÖBB będą również oferować podróż ICE z Berlina przez Frankfurt nad Menem i Stuttgart do Innsbrucka i z powrotem codziennie, a nie tylko w weekendy. W przyszłości pociągi dalekobieżne będą kursować co godzinę między Monachium a Salzburgiem od około 6 rano do 21 wieczorem. Z Innsbrucka do Monachium kursuje codziennie między 6:40 a 21:40.

Do 2030 roku chcemy podwoić liczbę pasażerów w ruchu Nightjet! Deutsche Bahn odgrywa tu ważną rolę, ponieważ wiele linii Nightjet zaczyna się i kończy w Niemczech. Nowe połączenia z Berlina do Paryża i Brukseli oraz wdrożenie „nowej generacji Nightjet” w Niemczech są wyraźnymi oznakami, że DB i ÖBB wierzą w nocny pociąg i będą świadczyć więcej usług – dodała Dr Sabine Stock, Członek Zarządu ÖBB ds. Transportu Pasażerskiego.

ÖBB i DB coraz częściej inwestują również w nowe pociągi. Od zmiany rozkładu jazdy pociągi ICE 4 będą wykorzystywane na trasie Frankfurt nad Menem–Monachium–Salzburg–Klagenfurt, gdzie zapewnią większy komfort i niezawodność w ruchu dalekobieżnym. Railjety nowej generacji, które będą sukcesywnie kursować na trasie między Monachium a Włochami od kwietnia 2024 r., Będą również miały więcej jakości i miejsc. Zupełnie nowe i najnowocześniejsze pociągi oferują komfort na poziomie ICE.

ÖBB i DB rozszerzają również współpracę w ruchu nocnym. Od grudnia tego roku obie firmy będą oferować połączenia Nightjet z Berlina i Wiednia do Paryża i Brukseli. Połączenia te będą początkowo uruchamiane trzy razy w tygodniu, a następnie codziennie od jesieni 2024 r. W przypadku Berlina podwaja to liczbę połączeń Nightjet.