DB Cargo Polska uruchomiło regularne połączenie na trasie DCT Gdańsk – Kąty Wrocławskie

DB Cargo Polska uruchomiło regularne połączenie na trasie DCT Gdańsk – Kąty Wrocławskie

We współpracy z A.P. Moller – Maersk, DB Cargo Polska uruchomiła regularne połączenie kontenerowe w relacji Gdańsk terminal DCT – Kąty Wrocławskie Terminal Schavemaker – Gdańsk terminal DCT. Pociąg kursuje trzy razy w tygodniu. Obsługuje wyłącznie kontenery transportowane przez A.P. Moller – Maersk, rozładowywane ze statków łączących Gdańsk z portami Dalekiego Wschodu oraz z połączeń feederowych.

Rozkład jazdy pociągu skoordynowany jest z terminami, w których statki należące do partnera przypływają do portu w Gdańsku. Usługa kolejowa, w połączeniu z organizowanym przez partnera odwozem/dowozem przesyłki do terminala, gwarantuje klientom możliwość wysyłki i odbioru towarów bez konieczności organizowania transportu lądowego na własną rękę. 

– Powierzenie DB Cargo Polska obsługi kolejowego serwisu kontenerowego przez jednego z największych morskich armatorów na świecie – tak ważnego dla rozwoju korytarza Północ-Południe, to wyraz zaufania i pewności, co do jakości świadczonych przez nas usług – mówi Paweł Pucek, Członek Zarządu ds. Sprzedaży DB Cargo Polska. – Cieszę się, że będziemy mogli współpracować i wspólnie rozwijać kompleksową ofertę intermodalną, skierowaną do klientów, dla których istotnym czynnikiem wyboru jest punktualność i bezpieczeństwo, ale również ekologia, gdyż transport kolejowy pozostawia kilkunastokrotnie mniejszy ślad węglowy, niż pozostałe środki transportu – dodał Pucek.

A.P. Moller – Maersk, reprezentowana w Polsce przez Maersk Polska, od dwudziestu lat przyczynia się do rozwoju polskiego handlu międzynarodowego, otwierając kolejne połączenia z największymi, europejskimi i światowymi portami. W swoim portfolio spółka ma dwa serwisy AE10 i AE19, łączące polskie i nadbałtyckie porty z portami Dalekiego Wschodu. 

DB Cargo Polska, będąc częścią wiodącego towarowego przewoźnika kolejowego w Europie DB Cargo, od dekady rozwija w Polsce sieć towarowych połączeń kolejowych. Dziś z udziałem w wysokości 8,41% przewiezionej masy i 10,44% wykonanej pracy przewozowej, spółka zajmuje drugie miejsce na polskim rynku kolejowych przewozów intermodalnych.