Czteroczłonowa Moravia rozpoczęła jazdy próbne z pasażerami [GALERIA]

Czteroczłonowa Moravia rozpoczęła jazdy próbne z pasażerami [GALERIA]

Nowa czteroczłonowa jednostka elektryczna Moravia rozpoczęła eksploatację próbną z pasażerami. To pierwszy z 31 pojazdów, które region południowomorawski zamówił u czeskiego producenta taboru kolejowego.

Pociąg wyjechał po raz pierwszy na regularną linię S2 w czwartek, 19 stycznia 2023 r. o godzinie 11:00 z Brna do Letovic jako trasa OS 4714. Ponadto w tym tygodniu producent przekazał wszystkie sześć krótkich dwuczłonowych jednostek.

Wdrożenie drugiego typu pociągów dostarczonych na południe Moraw jest ważnym kamieniem milowym w projekcie. Pierwszy czteroczłonowy zespół został oddany do eksploatacji próbnej, a w najbliższych tygodniach będzie stopniowo uzupełniany o kolejne, aż wszystkie 31 z nich będą kursować na liniach południowomorawskich – powiedział Tomáš Ignačák, prezes CZ/SK w Grupie Škoda

Mieszkańcy Południowych Moraw zasługują na wysokiej jakości warunki podróżowania, odpowiadające XXI wieku. Składy Moravia to doskonale wyposażone nowoczesne jednostki niskopodłogowe zgodnie z naszymi wymaganiami. Od jesieni ubiegłego roku pasażerowie linii S2 i S3 lub S51 mogą na niektórych trasach korzystać z krótkich pociągów Moravia, a teraz będzie to pierwszy czteroczłonowypociąg powiedział radny ds. transportu Jiří Crha.

Pociągi zbudowane są na platformie RegioPanter i przeznaczone są do eksploatacji na liniach podmiejskich i regionalnych. Nazwa Moravia symbolicznie nawiązuje do historycznie pierwszej lokomotywy, która przywiozła pociąg do Brna. Pociągi mają czerwono-biały wzór, a każdy zestaw nosi nazwę jednej z odmian winorośli uprawianych na południu Moraw.

Jednostki wyposażone są w siedzenia umieszczone na tzw. wspornikach (czyli mocowanych do boku pojazdu), które zapewniają więcej miejsca na bagaż. Jest  więcej miejsca na wózki i rowery. Wydajna klimatyzacja, łączność Wi-Fi, porty USB do ładowania oraz gniazdka 230 V uprzyjemnią jazdę.

Na wyposażeniu jednostek znajduje się również nowoczesny system informacyjno-monitorujący, który losowo wyświetla obraz z różnych części pociągu zarówno maszyniście, jak i pasażerom, w tym obraz z przedniej kamery zewnętrznej. Ciekawą cechą jest to, że okna są bardziej przepuszczalne dla sygnałów mobilnych. Na liście wyposażenia pociągów Moravia znajdują się również zestawy AED.

Wszystkie jednostki wyposażone są również w najnowocześniejsze europejskie urządzenie bezpieczeństwa ETCS.