CZ LOKO wyprodukowało już cztery lokomotywy dla PKP Intercity

CZ LOKO wyprodukowało już cztery lokomotywy dla PKP Intercity

Zgodnie z podpisaną w połowie lutego 2021 r. umową z CZ LOKO, pierwsza z dziesięciu zamówionych lokomotyw typu Effishunter 300 miała trafić do PKP Intercity w połowie sierpnia. Niestety pojazd nadal przebywa w Czechach.

Jak poinformowało „Kolejowy Portal” biuro prasowe PKP Intercity, do połowy sierpnia 2022 r. CZ LOKO zakończyło proces produkcji czterech z dziesięciu lokomotyw.

– Pojazdy są po odbiorach technicznych i jazdach próbnych. CZ LOKO oczekuje na dokumenty dopuszczające pojazdy do eksploatacji na bocznicach PKP Intercity. Po otrzymaniu tych dokumentów nastąpi transport pierwszej partii lokomotyw do Polski i odbędą się odbiory końcowe – dodaje biuro prasowe przewoźnika.

Słowa PKP Intercity potwierdził przedstawiciel Urzędu Transportu Kolejowego.

– CZ LOKO złożyło wniosek o wydanie świadectwa dopuszczenia na czas określony (na okres przeprowadzenia prób eksploatacyjnych) dla lokomotywy EffiShunter 300. Wniosek jest aktualnie procedowany w UTK – poinformował Tomasz Frankowski, naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej.

Pierwsze cztery lokomotywy mają przyjechać do Warszawy na Olszynkę Grochowską.

Co ważne, zgodnie z deklaracją producenta termin dostawy wszystkich pojazdów tj. 17 lutego 2023 r. nie jest zagrożony. 

Małe lokomotyw manewrowe PKP Intercity będą miały oznaczenie 794IC.

Przypomnijmy, ze pierwsza lokomotywa typu Effishunter 300 dla PKP Intercity przebywała w listopadzie 2021 r. na krótkich testach na terenie toru doświadczalnego Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.