Coraz bliżej wprowadzenia do eksploatacji nowych FLIRT PKP Intercity

Coraz bliżej wprowadzenia do eksploatacji nowych FLIRT PKP Intercity

Jak się dowiedział się „Kolejowy Portal” ruszył proces szkolenia maszynistów i drużyn konduktorskich na nowych składach FLIRT w ramach dostawy 12 nowych pojazdów. Trwają także testy ESC.

Marta Jarosińska, Dyrektor ds. Komunikacji i Marketingu w Stadler Polska poinformowała, że dwa wyprodukowane pojazdy uzyskały stosowne zezwolenie na dopuszczenie do obrotu nowego typu pojazdu kolejowego.

– Zezwolenie zawiera ograniczenie wynikające z wprowadzenia już podczas realizacji umowy konieczności przeprowadzenia dodatkowego testu kompatybilności urządzeń pokładowych ETCS z odpowiednimi urządzeniami przytorowymi (tzw. testy ESC) – tłumaczy Marta Jarosińska.

Nasza rozmówczyni przyznała, że aktualnie te testy są prowadzone.

– Po ich pozytywnym zakończeniu i wydaniu zezwolenia (bez ograniczenia) pojazdy zostaną wprowadzone do eksploatacji – zaznaczyła Dyrektor ds. Komunikacji i Marketingu w Stadler Polska

Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity poinformowała „Kolejowy Portal” , że ruszył proces szkolenia maszynistów i drużyn konduktorskich na nowych składach.

– Wraz z producentem pojazdów koncentrujemy się finalizacji odbiorów końcowych, aby można było rozpocząć eksploatację nadzorowaną w ruchu pasażerskim – dodała Ziemska.

Przypomnijmy, że składy dla PKP Intercity zostaną dostarczone w ramach wartej ponad miliard złotych brutto umowy podpisanej w sierpniu 2019 roku. W ramach kontraktu Stadler Polska dostarczy przewoźnikowi 12 fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) typu FLIRT. Dodatkowo producent będzie świadczył usługę utrzymania technicznego floty przez okres 15 lat.

Zgodnie z ostatnimi informacjami przekazanymi przez Ministerstwo Infrastruktury, nowe składy w pierwszej kolejności planuje się skierować do uzupełnienia obecnie kursujących połączeń  już taborem ED160, w tym Olsztyn – Kraków, Warszawa – Katowice, Gdynia – Katowice, Szczecin – Łódź. Wraz z dostawą kolejnych jednostek mają one obsługiwać połączenia z Lublina do Poznania.