CIECH Cargo testuje lokomotywę 20D

CIECH Cargo testuje lokomotywę 20D

CIECH Cargo, spółka logistyczna wchodząca w skład Grupy CIECH, rozpoczęła miesięczne testy zmodernizowanej lokomotywy SM48 do typu 20D. Dzięki temu przewoźnik  chce sprawdzić przydatność sześcioosiowych lokomotyw spalinowych do swoich potrzeb biznesowych. To kolejny krok w kierunku osiągnięcia jeszcze większej efektywności i kolejnych celów rozwojowych Spółki.

Testowana lokomotywa 20D jest zmodernizowaną przez Tabor Dębica wersją lokomotywy TEM2, spełniającą normy emisji spalin – Etap V Emisji Spalin wg 2016/1628. Pojazd posiada najnowocześniejszy silnik spalinowy CAT 3512E Caterpillar o mocy 1800 kW z systemem oczyszczania spalin Adblue. Lokomotywa spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa, wyposażona została w system monitoringu oraz rejestracji audiowideo z możliwością przesyłu danych na wskazany serwer.

Testy będą odbywać się podczas realizacji przewozów kamienia wapiennego z Wapienna do Inowrocławia, zaś w przyszłości lokomotywa mogłaby być wykorzystywana w relacji z Wapienna do Janikowa.

Szukamy lokomotywy, która pozwoliłaby nam na osiągnięcie większej efektywności realizacji przewozów, poprzez uzyskanie lepszego poziomu dostępności oraz zapewnienie wysokiego komfortu pracy maszynistom, porównywalnego do stanu w naszych nowoczesnych lokomotywach elektrycznych – mówi Andrzej Pawłowski, Prezes Zarządu CIECH Cargo.

W ramach testu CIECH Cargo zamierza zweryfikować kilka opcji tonażowych. Ponadto, lokomotywa będzie mogła również sprawdzić się w trudniejszych warunkach z uwagi na występowanie wysokiego – 13 ‰ pochylenia linii na relacji Wapienno-Inowrocław. Po zakończeniu testów CIECH Cargo podejmie decyzję w sprawie wykorzystania tego typu lokomotyw do realizacji przewozów własnych.

Spółka CIECH Cargo z siedzibą w Inowrocławiu zatrudnia około 260 osób. Dysponuje łącznie 18 lokomotywami i 1500 wagonami towarowymi. Przedsiębiorstwo świadczy usługi transportu kolejowego na terenie Polski, w zakresie: wynajmu wagonów kolejowych, kolejowych przewozów towarowych, obsługi i utrzymania bocznic, a także naprawy wagonów.