Aż 19 ofert na rewitalizację linii między Piławą a Łagiewnikami

Aż 19 ofert na rewitalizację linii między Piławą a Łagiewnikami

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei otworzyła oferty w przetargu na rewitalizację fragmentu linii kolejowej nr 310 między Piławą a Łagiewnikami. Aż 19 firm zaproponowało swoje usługi – najtańsza oferta opiewa na ponad 45,3 mln zł i jest o ponad 5 mln droższa od  kwoty założonej na ten cel przez DSDiK.

DSDiK na sfinansowanie zamówienia zamierała przeznaczyć 40 mln zł brutto. Najniższa ofertę w kwocie 45 371 597,88 złożyła spółka TORHAMER z Gdyni, najdroższą w wysokości 86 252 403,43 zł brutto złożyła Infra SILESIA z Rybnika.

– Wszystkie złożone w przetargu oferty są wyższe od kwoty, którą Dolnośląska Służba Dróg i Kolei przeznaczyła na to zadanie. Teraz, zgodnie z procedurami, DSDiK dokona oceny ofert pod względem formalnym i przeanalizuje całą sytuację – mówi Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego. – Realizacja tej inwestycji jest bardzo ważna, bo wznowienie ruchu na linii kolejowej nr 310 Kobierzyce – Piława Górna poprawi jakość połączeń Dzierżoniowa i powiatu dzierżoniowskiego z Wrocławiem – dodaje.

Objęty przetargiem odcinek ma 17,345 km długości. Przewidziany w projekcie zakres prac ma umożliwić prowadzenie ruchu pociągów pasażerskich z prędkością 80 km/h. Odbudowane mają zostać także perony i obiekty obsługi podróżnych.

Ruch pasażerski na linii nr 310 został zawieszony w 1996 roku, natomiast sama linia została zamknięta dla ruchu kolejowego w czerwcu 2001 roku. Obecnie linia nie posiada już torowiska z wyjątkiem fragmentów na przejazdach drogowych oraz mostach. Całą, liczącą ponad 38 km, trasę Województwo Dolnośląskie przejęło w 2019 r. Jej rewitalizacja pozwoli na połączenie Łagiewnik, Jordanowa Śląskiego i Niemczy ze stolicą Dolnego Śląska. Uruchomione zostaną tu przewozy pasażerskie i towarowe, dzięki czemu odciążone zostaną okoliczne drogi.

Planowo rewitalizacja linii kolejowej nr 310 ma potrwać do końca maja 2024 roku.

Przy okazji warto wspomnieć, że pod koniec stycznia tego roku 11 firm złożyło oferty w przetargu ogłoszonym na przygotowanie placu pod rewitalizację linii nr 340 na odcinku Mysłakowice – Karpacz. Zaproponowane tu ceny wynoszą od 1,69 do 8,51 mln zł. DSDiK planuje na ten cel przeznaczyć około 3,99 mln zł. Obecnie trwa analiza ofert.