Alstom i Irish Rail prezentują model wagonu DART+

Alstom i Irish Rail prezentują model wagonu DART+

Alstom oraz Irish Rail wspólnie zaprezentowały makietę pojazdu DART+ w skali 1:1, która dała zgromadzonej publiczności mocną wskazówkę, co nowe pociągi DART + Greater Dublin dostarczą pasażerom.

Alstom podpisał dziesięcioletnią umowę ramową z Irish Rail na maksymalnie 750 nowych wagonów kolei podmiejskiej X’trapolis dla irlandzkiej sieci DART, z wiążącymi zamówieniami na 37 pięciowagonowych pociągów X’trapolis, w tym 15-letnią umową na usługi wsparcia. 31 z zamówionych pociągów to elektryczne zespoły trakcyjne (BEMU), a sześć to elektryczne zespoły trakcyjne.

Cieszymy się, że możemy pokazać Irish Rail i irlandzkiej publiczności ich nowy pociąg DART+ na żywo. Pociągi pokazują, że Irish Rail zamierza szybko przejść do dekarbonizacji sieci podmiejskiej w Greater Dublin, najbardziej zaludnionym obszarze podmiejskim Irlandii. Jako światowy lider w dziedzinie innowacji i dostawca rozwiązań w zakresie ekologicznej mobilności, Alstom pomaga Irlandii we wprowadzaniu jej obywateli do zmian poprzez zrównoważony transport kolejowy – powiedział Nick Crossfield, dyrektor zarządzający Alstom na Wielką Brytanię i Irlandię.

Dzięki wkładowi naszych klientów i kierowców oraz pracy zespołów Irish Rail i Alstom możemy teraz przekonać się, jaka będzie przyszłość transportu DART+. Przykładowy wagon, który widzimy na wystawie, jest nowoczesny, wygodny i skoncentrowany na kliencie i nie możemy się doczekać, aby używać tych wagonów w naszej sieci, służąc nowym i istniejącym społecznościom przez przyszłe pokolenia – dodał Jim Meade Dyrektor generalny Irish Rail.

DART+ to rewolucyjny program, który zapewni, że podróże koleją staną się sercem zrównoważonej sieci transportowej Irlandii. Finansowany w ramach Narodowego Planu Rozwoju przez Krajowy Zarząd Transportu program DART+ jest inwestycją, która podwoi przepustowość i potroi elektryfikację sieci Greater Dublin Area, ułatwiając zrównoważoną mobilność i rozwój w celu poprawy jakości życia w stolicy i okolicznych hrabstwach.

Co X’trapolis zaoferuje pasażerom DART+

Pociągi do Dublina są specjalnie dostosowane do programu DART+. Każdy 82-metrowy pociąg DART+ będzie miał miejsce dla 550 pasażerów z szerokimi przejściami, niską podłogą i automatycznie wysuwanym stopniem, aby zmaksymalizować dostępność dla wszystkich pasażerów. Inne funkcje obejmują wydzielone strefy dla rowerzystów i rodzin, ulepszone funkcje dla pasażerów, takie jak urządzenia do ładowania telefonów komórkowych umieszczone na wysokości ramion, a także do rowerów elektrycznych i skuterów elektrycznych; oraz zaawansowane systemy CCTV w całym pociągu, aby zwiększyć bezpieczeństwo klientów i pracowników.

Dziesięcioletnia umowa ramowa pozwala na zakup do 750 elektrycznych i akumulatorowo-elektrycznych wagonów kolejowych dla sieci DART+. Oprócz floty Alstom zapewni szereg rozwiązań usługowych, w tym umowę na dostawę wsparcia technicznego i części zamiennych na pierwsze 15 lat funkcjonowania floty, wdrożenie technologii HealthHub i TrainScanner do konserwacji predykcyjnej oraz dostarczenie trzech symulatorów pociągów w celu wsparcia szkolenia maszynistów. Rozbudowa floty DART w ramach Programu DART+ finansowana jest przez Zarząd Transportu Krajowego w ramach Narodowego Planu Rozwoju na lata 2021-2030.

37 pociągów z zamówionymi pięciowagonowymi akumulatorowo-elektrycznymi zespołami trakcyjnymi (BEMU) będzie w stanie przejechać ponad 31 kilometrów poza zelektryfikowaną siecią DART przy czystym zasilaniu akumulatorowym, usuwając w ten sposób starszy tabor spalinowy z tych niezelektryfikowanych linii. Pociągi X’trapolis będą stanowić pierwszą nowoczesną flotę akumulatorów w Irlandii, przyczyniając się do rozszerzenia irlandzkich wysiłków na rzecz redukcji emisji dwutlenku węgla poprzez transport publiczny.