Alstom dostarczy DB Regio 18 pociągów Coradia Max

Alstom dostarczy DB Regio 18 pociągów Coradia Max

Alstom dostarczy DB Regio AG 18 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych Coradia Max. Zamówienie obejmuje 9 pociągów trójczłonowych i 9 pięcioczłonowych, które początkowo będą obsługiwać bardzo popularną regionalną linię ekspresową RE1 między Hamburgiem a Rostockiem, w podsieci Morze Bałtyckie-Alster (OSTA) od grudniu 2027 roku. Po zelektryfikowaniu linii między Bad Kleinen a Lubeką oraz po zbudowaniu łącznicy, pociągi będą kursować aż do Lubeki.

Jak przyznał Müslüm Yakisan, prezes Alstom Region DACH, transformacja mobilności na północy Niemiec nabiera tempa.

Dzięki naszym nowym pociągom piętrowym pomagamy DB Regio rozszerzyć usługi pasażerskie w krajach związkowych Hamburg, Szlezwik-Holsztyn i Meklemburgia-Pomorze Przednie w sposób zrównoważony i nowoczesny. Coradia Max osiąga wysokie wyniki pod względem pojemności i komfortu, dostarczając najlepszych argumentów za bardziej ekologiczną mobilnością kolejową. Pasażerowie w północnych Niemczech mogą liczyć na niezawodne, przestronne i pozbawione barier pociągi – podkreślił Yakisan.

Carsten Moll, prezes DB Regio Northeast przypomniał, że Hanse-Express, kursujący między Rostockiem, Schwerinem a Hamburgiem, to jedna z najważniejszych linii komunikacyjnych w regionie dla osób dojeżdżających do pracy oraz tych, którzy planują jednodniowe wycieczki.

Cieszymy się, że wygraliśmy przetarg i z niecierpliwością oczekujemy na dostawę nowych pojazdów. Kraje związkowe inwestują w nowoczesne pociągi, zapewniając podróżnym dodatkowe udogodnienia, takie jak informacje pasażerskie oraz poczekalnie. Linie RE4 Lubeka – Schwerin i RE2 Lubeka – Rostock zwiększą dostępność usług na trasie Hanse-Express – dodał Moll.

 

W porównaniu z obecnie eksploatowanymi pojazdami w Szlezwiku-Holsztynie i Hamburgu, nowe pociągi oferują pasażerom nawet do 50% więcej miejsc siedzących między Büchen a Hamburgiem w godzinach szczytu. W Meklemburgii-Pomorzu Przednim, nowe linie z Rostocku i Schwerina do Lubeki korzystać będą z trzywagonowego pociągu wieloczłonowego, oferującego łącznie 265 miejsc. Pięciowagonowy pociąg wieloczłonowy, wyposażony w dwa dodatkowe piętrowe wagony centralne, zaoferuje łącznie 462 miejsca siedzące. Produkcja pociągów będzie miała miejsce w zakładzie Alstomu w Salzgitter.

Nowe pociągi, stworzone z myślą o pierwszej konstrukcji kraju związkowego Meklemburgia-Pomorze Przedniego, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, zaoferują naszym pasażerom przyjemną podróż między Morzem Bałtyckim a rzeką Alster, dysponując około 720 miejscami siedzącymi. Dzięki dodatkowym częstotliwościom i nowym trasom tworzymy bardziej przyjazną dla środowiska mobilność, która nadaje się do codziennego użytku i łączy północne regiony Niemiec z regionem metropolitalnym Hamburga – mówi Daniel Bischof, dyrektor zarządzający VMV-Verkehrsgesellschaft Mecklenburg-Vorpommern mbH.

Te pojazdy osiągają maksymalną dopuszczalną prędkość 160 km/h i są fabrycznie wyposażone w europejski system sterowania pociągiem (ETCS), zapewniając jednocześnie wysoką wydajność i komfort podróży. Dwa różne poziomy dostępu umożliwiają wygodny i bezrampowy dostęp dla podróżnych o ograniczonej sprawności ruchowej na prawie wszystkich stacjach linii RE1, RE2 i RE4. Dzięki szerokiemu profilowi wagonu na piętrze pojazdy oferują również uczucie przestrzeni i większą swobodę ruchów. Ponadto, bezpłatne Wi-Fi zapewnia szybki dostęp do internetu, a specjalnie przygotowane okna ułatwiają lepszy odbiór sygnału telefonu komórkowego podczas podróży.

Charakterystycznym elementem Coradia Max jest połączenie wagonów jedno- i piętrowych, co optymalizuje pojemność, elastyczność i dostępność. Pasażerowie mogą cieszyć się imponującymi wrażeniami z podróży Coradia Max, zarówno na krótkich, jak i długich trasach. W całej Europie zamówiono ponad 500 pociągów tego typu.