Alstom dostarczy 20 nowych lokomotyw Traxx DC3 dla GTS Rail

Alstom dostarczy 20 nowych lokomotyw Traxx DC3 dla GTS Rail

Alstom podpisał z włoskiem przewoźnikiem GTS Rail umowę na dostawę 20 lokomotyw elektrycznych Traxx DC3 o nazwie E.494 we Włoszech. Pierwsze lokomotywy będą dostarczane od początku 2024 roku.

To nowe zamówienie zwiększa liczbę lokomotyw Traxx DC3 – E.494 we flocie GTS Rail do 33 (8 z nich jest wyposażonych w funkcję Last Mile). W flocie przewoźnika jest także 22 lokomotyw Traxx DC2 – E.483.

– Jesteśmy niezwykle dumni, że podpisaliśmy nową umowę z GTS Rail, naszym wieloletnim klientem i partnerem. Ta ważna umowa, potwierdzająca bardzo udaną i wartościową współpracę, jest następstwem umowy podpisanej w styczniu 2022 r. na dostawę pięciu lokomotyw E.494 wyposażonych w funkcję Last Mile. Wszystkie lokomotywy przeznaczone na rynek włoski były i będą produkowane w zakładzie Alstom w Vado Ligure – powiedział Michele Viale, dyrektor zarządzający Alstom Włochy oraz prezes i dyrektor generalny Alstom Ferroviaria.

Lokomotywa Traxx DC3 to najnowsza generacja lokomotyw elektrycznych dużej mocy, która maksymalizuje wydajność, minimalizuje interwencje konserwacyjne oraz zapewnia większe obciążenie i zdolność trakcyjną przy niższym zużyciu energii. Jedną z ciekawszych funkcji jest możliwość wyposażenia lokomotywy w funkcję Last Mile, pozwalającą na nowe koncepcje eksploatacji, dzięki którym lokomotywa może być używana na liniach niezelektryfikowanych, często spotykanych w portach, obszarach przemysłowych czy terminalach. Podpisana umowa na dostawę 20 lokomotyw zawiera opcję zakupu funkcji Last Mile według uznania GTS Rail.