9 mln zł na rozbudowę przejścia w Słupsku

9 mln zł na rozbudowę przejścia w Słupsku

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę za blisko 9 mln zł na rozbudowę przejścia na stacji Słupsk. Przedłużenie przejścia podziemnego ułatwi pasażerom łączenie podróży pociągiem i autobusem oraz sprawniejszą komunikację w obszarze stacji. Dłuższe o blisko 28 metrów przejście przewidziano od wejścia na peron nr 2 do budowanego węzła transportowego z dworcem autobusowym.

Zadanie „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk” zrealizuje firma Mosty Gdynia s.c. za kwotę 8,8 mln zł netto. Inwestycja jest dofinansowana ze środków europejskich w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie prac planowane jest w IV kwartale br.

Przedłużenie przejścia podziemnego to pierwszy etap modernizacji stacji Słupsk. W styczniu br. Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację stacji.

Inwestycja dofinansowana jest ze środków unijnych, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Przebudowa stacji Słupsk

Przebudowane zostaną trzy perony. Będą wyższe, co ułatwi podróżnym wsiadanie do pociągów. Wygodny dostęp do kolei dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią windy z przebudowanego przejścia. Na peronach zostaną zachowane i odrestaurowane zabytkowe wiaty oraz kioski, podkreślające historyczny charakter stacji. Nowoczesny system informacji pasażerskiej ułatwi orientację na stacji, a wyświetlacze poinformują o przyjazdach i odjazdach pociągów.

Nowe Lokalne Centrum Sterowania wraz z systemem sterowania ruchem kolejowym zapewnią sprawne i bezpieczne prowadzenie pociągów. Na Słupi zbudowany zostanie nowy most kolejowy, który umożliwi przeprowadzenie przez rzekę drugiego toru. W Kobylnicy Słupskiej zbudowany zostanie drugi peron, który zwiększy możliwości obsługi podróżnych na trasie Słupsk – Szczecin.

Prace na stacji planowane są w ramach zadania pn. „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk”, w ramach dwóch perspektyw finansowych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (POIiŚ) oraz Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS). Szacowana wartość prac na stacji to kilkaset mln zł.

Projekt ubiega się o dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.