100 mln osób skorzystało z internetowego systemu e-IC PKP Intercity

100 mln osób skorzystało z internetowego systemu e-IC PKP Intercity

Już 100 milionów pasażerów PKP Intercity skorzystało z internetowego systemu zakupu biletów e-IC. System, sukcesywnie rozbudowywany o kolejne funkcjonalności, cieszy się dużym zainteresowaniem podróżnych. W 2019 roku spółka sprzedała tą drogą aż 44% wszystkich biletów.

Od 2005 roku już 100 mln pasażerów wybrało zakup biletów PKP Intercity przez system e-IC. Tylko 2019 roku pasażerowie nabyli tą drogą ponad 14,5 mln biletów. Internetową sprzedaż szczególnie upodobali sobie studenci, którzy stanowili aż 26% ubiegłorocznych użytkowników e-IC. Po skorzystaniu z systemu w podróż z PKP Intercity ruszyło wówczas ich niemal 4,5 mln. W 2019 roku największą popularnością wśród użytkowników systemu cieszyły się podróże między Warszawą a Krakowem oraz Warszawą a Trójmiastem. Obecny rok zaczął się równie udanie. Tylko w styczniu zakup biletów przez internetowy serwis PKP Intercity wybrało ponad 1,3 mln pasażerów przewoźnika.

– Popularność kolei w Polsce bezustannie rośnie. Najlepszy od blisko 20 lat wynik, ponad 335 mln pasażerów, którzy w 2019 roku wybrali podróż pociągiem, niezbicie tego dowodzi. Polska kolej śmiało sięga po nowoczesne rozwiązania. Dynamicznie rosnąca popularność internetowego systemu sprzedaży e-IC, oferowanego przez PKP Intercity, świadczy o tym, że przewoźnik stosuje rozwiązania, które odpowiadają potrzebom podróżnych – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

System e-IC umożliwia pasażerom kupno biletów na połączenia krajowe oraz wybrane połączenia międzynarodowe realizowane przez PKP Intercity. Podróżni mogą dokonać zakupu bez rejestracji lub zakładając konto, co jest ułatwieniem dla osób regularnie podróżujących koleją. Pasażerowie mogą nabyć tą drogą bilety w wygodny sposób, zaznaczając przysługującą im zniżkę, wybierając rodzaj miejsca, które ich interesuje, a także zakupić bilety na dodatkowy bagaż czy przewóz psa. Internetowy system sprzedaży oferuje również możliwość wygodnego zwrotu biletu bez wychodzenia z domu. Przewoźnik obserwuje stale rosnące zainteresowanie sprzedażą w kanałach zdalnych – za ich pośrednictwem sprzedaje już 47% biletów, a system e-IC odpowiada za ponad 90% tych transakcji. To m.in. zasługa kolejnych wprowadzanych udogodnień i funkcjonalności.

– Cieszymy się, że internetowy system sprzedaży spotyka się z rosnącym zainteresowaniem pasażerów. To wygodne rozwiązanie znacznie poprawia komfort podróży, która zaczyna się już na etapie kupna biletu. Za cel na przyszłość stawiamy sobie wprowadzanie kolejnych rozwiązań odpowiadających na potrzeby pasażerów, również w kwestii wykorzystywanych technologii – mówi Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.

Jeszcze łatwiejsze kupno biletów PKP Intercity przez internet umożliwiło wprowadzenie w maju 2019 r. funkcji koszyka zakupowego. Ta funkcjonalność umożliwia zakup wielu biletów w czasie jednej sesji zakupowej. Po dodaniu biletu, użytkownik może skorzystać z opcji „Dodaj kolejny bilet” lub przejść do podsumowania, a na realizację zamówienia ma 15 minut, z możliwością opłacenia wszystkich biletów w ramach jednej transakcji. Co istotne, koszyk zakupowy pozwala łączyć różne typy biletów: zarówno jednorazowe, jak i okresowe. W ramach koszykach można wybrać również bilet powrotny czy pobrać rezerwację miejsca do biletu okresowego.