Poseł Joński podczas konferencji przed budynkiem PKP Cargo zaapelował do wicepremiera Sasina, aby ten przyjechał i odbył spotkanie z pracownikami póki protest nie rozleje się po całej Polsce.
Poseł Komisji Infrastruktury apelował do wicepremiera Jacka Sasina, ministra aktywów państwowych, aby ten przyjechał do związkowców i podpisał porozumienie, aby dał nadzieję tym wszystkim pracownikom no to co było obiecane, a były obiecane podwyżki wynagrodzenia w kwocie 600 zł
– Mówię o pieniądzach dlatego, że członek zarządu tutaj potrafi zarabiać pół miliona premii dostaje ponad 300 000 więc pieniądze są, a dla pracowników nie tylko nie ma pieniędzy ale też nie ma woli rozmowy z nim. Musi się znaleźć ta wola – podkreślił Dariusz Joński
Poseł zaapelował o trzy rzeczy. Po pierwsze o podpisanie porozumienia z pracownikami i podpisanie się pod słusznymi postulatami o podwyżce o 600 zł.Poseł zaapelowałe także o wyłonienie prezesa, który byłby fachowcem.
– Przez ostatnie lata nie było tu fachowca co spowodowało, że przez ostatnie 2 lata strata spółki PKP Cargo wyniosła prawie 500 mln zł – zaznaczył.
Poseł zaapelował również o przedstawienie programu naprawczego.
– Wszystkie te trzy rzeczy powinny być spełnione, bo w innym przypadku ta spółka będzie miała dość duże problemy, bo kapitałem tej spółki nie tylko jest 50 000 wagonów i 1500 lokomotyw ale przede wszystkim 15 000 wykwalifikowanych pracowników – podsumował Joński
Drugim uczestnikiem konferencji był Grzegorz Samek z FZZMK, który podtrzymał decyzję o pozostaniu na sali.
– Czekamy na dalsze decyzje zarządu, który mamy nadzieję Rada Nadzorcza dzisiaj uzupełni, ponieważ na obecną chwilę zarząd jest dwuosobowy – zaznaczył.
Przedstawiciel FZZMK zaapelował do wszystkich posłów, którzy zostali poinformowani aby wsparli postulaty związków zawodowych o których mówił poseł Joński.
– Siedzimy dalej i czekamy na rozwój wypadków mamy nadzieję że być może dzisiaj uda nam się zawrzeć porozumienie lub podpiszemy protokół rozbieżności, który pozwoli nam powołać mediatora i przejść w następną fazę sporu zbiorowego – podkreślił Grzegorz Samek.
Przypomnijmy, że w terminie 28 marca 2022 – 8 kwietnia 2022 roku w PKP Cargo odbywało się referendum strajkowe. Blisko 99% pracowników, którzy brali udział w referendum (ponad 70%) opowiedziało się za strajkiem.
Pod koniec marca 2021 r. PKP Cargo opublikowało wyniki finansowe za 2021 r. Przy przychodach na poziomie 3,127 mld zł, strata netto wyniosła 223,3 mln zł. Z przedstawionych w sprawozdaniu danych dowiedzieliśmy się ile wyniosły wynagrodzenia i świadczenia dodatkowe Członków Zarządu i RN PKP Cargo w 2021 r.
AKTUALIZACJA 13:00
Po południu związki zawodowe wchodzące w skład Międzyzwiązkowego Komitetu Protestacyjno Strajkowego w związku z napiętą sytuację w dwóch największych spółkach kolejowych PKP Cargo i Polregio zwróciły się do Przewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury, Pana Pawła Olszewskiegoo zwołanie sejmowej komisji infrastruktury dla wyjaśnienia sytuacji w tych spółkach i zażegnanie strajków które z paraliżują w znacznej części ruch kolejowy w obszarze przewozów regionalnych i dużego przewoźnika towarowego